Cel mai mare salon de jocuri video din Asia, Tokyo Game Show, a început joi în capitala Japoniei. Peste 200.000 de vizitatori sunt aşteptaţi să treacă pe la standurilor celor 352 de expozanţi în cele patru zile ale salonului.
PlayStation 4, un element crucial al strategiei Sony de a restabili profitabilitatea operaţiunilor din segmentul hardware, va începe să fie comercializat pe data de 15 noiembrie în America de Nord şi în data de 29 noiembrie în Europa. În schimb, pe piaţa din Japonia, PS4 va începe să fie comercializată abia în data de 22 februarie 2014, ceea ce înseamnă că piaţa domestică va avea la dispoziţie doar o lună pentru a ajuta Sony să-şi atingă obiectivele pe care şi le-a propus.
La lansarea versiunii PS3, Sony a reuşit să vândă 5,5 milioane de console în cele cinci luni cuprinse între lansarea pe piaţă în luna noiembrie 2006 şi luna martie 2007. De data aceasta însă Sony va avea o concurenţă puternică în condiţiile în care rivalul american Microsoft va prezenta şi el noua sa consolă Xbox One la o săptămână după ce PS4 va ajunge în magazine.
Grupul Sony a anunţat încă din luna iunie că PlayStation 4 (PS4) se va comercializa la un preţ de 399 de dolari, cu 100 de dolari mai puţin decât tariful de 499 de dolari solicitat de Microsoft pentru ultima sa consolă, Xbox One. Pe piaţa din Europa PlayStation 4 se va comercializa la un preţ de 399 de euro. PlayStation 4 se vrea o platformă de divertisment pentru întreaga familie, combinând video, muzică, televiziune şi jocuri. În acest sens, PS4 va fi lansată la pachet cu oferte speciale de servicii de video şi muzică de la Sony Unlimited.
În pofida lansării de noi produse cei trei mari producătorii de console de jocuri video (Sony, Nintendo şi Microsoft) se confruntă cu o concurenţă din ce în ce mai mare din partea dispozitivelor mobile. Potrivit analiştilor, tabletele şi smartphone-urile controlează aproximativ 10% din piaţa de 80 de miliarde de dolari a jocurilor video iar în câţiva ani vor fi la fel de perfomante ca actualele console. AGERPRES