După ședința de Guvern de miercuri, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a vorbit, despre abandonul școlar. El a menționat că își dorește investiții în educație, iar abandonul nu poate fi combătut doar prin măsuri.
În ceea ce privește OUG prin care s-a amânat creșterea alocațiilor, Sorin Cîmpeanu susține că Ministerul pe care îl conduce nu este inițiatorul acestei OUG și preferă să se ooprească aici.
„Cu sigurnață ne dorim investiții în educație. Abandonul școlar nu pote fi combărut doar cu măsuri din domeniul educației. Aici vorbim și de alocații, mai ales pentru cei din mediul rural. Atâta vreme cât dețin portofoliul Ministerului Ediucației, mă opresc aici. Ministerul Educației nu este inițiatorul acestei OUG, prin care s-a amânat mărirea alocațiilor”, a spus Sorin Cîmpeanu.
Cum ar putea fi combătut abandonul școlar
Ministrul a vorbit și despre un proiect pilot prin care vor fi angajați în școli consilieri pentru a combate abandonul școlar și hărțuirea printre elevi.
Sorin Cîmpeanu susține că analfabetismul este o problemă cronică care nu poate fi rezolvată într-o singură zi, fiind nevoie de un ajutor pe o perioadă lungă de timp. Totodată, el a vorbit și despre hărțuirea printre elevi care a luat amploare în ultimii ani.
„Analfabetismul e o problemă cronică pe care nu o putem rezolva azi. Facem o hartă cu școlile cu risc major de abandon școlar. Ele o să fie identificate și printr-un proiect pilot, 1000 de școli, o să aibă un consilier școlar plătit din fonduri europene, dacă se poate din toamna acestui an.
Ele vor viza și măsurile anti-bulling (n.r.: hărțuire). Evident că nu poate rezolva un singur consilier tot, dar când avem legea educației încheiată o să aibă un consilier. La școli cu mai mulți elevi o să fie mai mulți consilieri școlari. O să fie și criterii de performanță. Acum consilierii nu pot să vă asigur că fac ce trebue”, a spus Sorin Cîmpeanu, într-o conferință de presă.
În ceea ce privește orele remediale, ministrul Educației a precizat că numărul elevilor care au avut de pierdut este mult mai mare în comparație cu cel al elevilor care au avut de câștigat de pe urma lor.
„Orele remediale au început în martie. Au fost simulărle pentru bacalaureat și capacitate. Rezultatele au fost peste așteptări. Asta ne arată că au fost eficiente, dar sunt mult prea puține. Numărul celor care au suferit pierderi este mult mai mare decât cel al celor care au avut de câștigat de pe urma orelor remediale”, a concluzionat ministrul Educației.