Prezent la Conferinţa Transporturi şi Infrastructură 2018, Sorin Cristian, Director la Direcţia Siguranţa Infrastructurii Rutiere de la Autoritatea Rutieră Română (ARR), a atras atenția asupra riscurilor de pe drumurile publice și a vorbit despre rolul instituției din care face parte.
ARR gestionează activitatea de audit de siguranţă a infrastructurii rutiere, efectuează inspecţii și se ocupă de formarea şi atestatea auditorilor de siguranţă rutieră. „Domeniul de aplicabilitate a legii pentru auditul de siguranţă rutieră ţine de autostrăzi şi drumuri naţionale. Auditul de siguranţă rutieră se face pe proiecte noi de infrastructură, inspecţia, pe o reţea veche, existentă. Dacă analizăm exact întreaga structură a accidentelor, pentru a vedea numărul victimelor, este important ca auditul să se faca pe aceste tipuri de infrastructură“, a spus Sorin Cristian. Conform acestuia, Autoritatea Rutieră Română a elaborat și a promovat în 2012 întreg pachetul de acte normative din domeniul siguranței infrastructurii rutiere, în spiritul directivelor europene.
Din 2015 s-a gestionat întocmirea a peste 300 de Rapoarte de Audit de Siguranță Rutieră, pentru proiecte noi de infrastructură. Începând cu anul 2018, ARR a început efectuarea Inspecțiilor de Siguranță Rutieră, atât cele suplimentare la accidente, cât și cele periodice la rețeaua rutieră existentă. „Inspecţia reprezintă o provocare deoarece avem 53.600 de km de reţea care au fost proiectaţi şi executaţi cu peste 40 până la 60 de ani în urmă, chiar dacă au fost uşor modernizate, nu există modernizări fabuloase. În 40-60 de ani, totul s-a schimbat, viaţa economică, mobilitatea, peisajul de lângă drum, au apărut industrii, dezvoltarea imobiliară. Pe lângă toate acestea, a crescut enorm mobilitatea de mărfuri şi de persoane, drept pentru care drumurile noastre nu mai sunt potrivite pentru densitatea şi structura fluxului de vehicule“, a declarat Sorin Cristian. Totodată, directorul ARR consideră că numărul victimelor de accidente rutiere nu va scădea, indiferent de schimbările aferente ce țin de dezvoltarea şi modernizarea permanentă a infrastructurii de drumuri.
A crescut enorm mobilitatea de mărfuri şi de persoane, drept pentru care drumurile noastre nu mai sunt potrivite pentru densitatea şi structura fluxului de vehicule.
Sorin Cristian, director, Direcția Siguranța Infrastructurii Rutiere, ARR
Gruia Stoica: Drumul Mătăsii, oportunitate uriașă pentru România
Radu Dinescu, UNTRR: Suntem pe locul 2 în UE la decese din accidente rutiere
Proiectele majore de infrastructura, blocate în contestații
Problemele CFR, descrise cu sinceritate de noul șef
Ștefan Ioniță, CNAIR: Contestațiile blochează dezvoltarea infrastructurii
Lucian Șova: Trebuie să regândim fundamental modul în care lansăm proiecte