Grindeanu va realiza conexiunea dintre Autostrada A1 și A2

Într-un interviu acordat Digi24, Grindeanu a subliniat că intenționează să concretizeze această promisiune în cursul anului curent, evidențiind, de asemenea, că se va realiza conexiunea dintre Autostrada A1 și A2, în particular centura Bucureștiului pe tronsonul sudic, care va fi deschisă traficului ca autostradă.

Progresul în realizarea noilor segmente de autostradă în România este subiect la condițiile meteorologice din această perioadă de iarnă. Cu toate acestea, ministrul Sorin Grindeanu manifestă încredere că mai multe tronsoane de autostradă vor fi finalizate în cursul acestui an, în ciuda provocărilor pe care le poate impune vremea în aceste luni.

„Am terminat 2023 cu 88 de kilometri făcuți. Am spus că la finele lui 2024, deci pe 2023-2024 vom avea cel puțin 250 de kilometri de autostradă completați. Se va realiza această țintă,” a subliniat ministrul.

Lucrările pe A0 continuă

„Lucrările pe A0, pe zona de sud, [continuă și] au fost dați [în circulație] primii opt kilometri”, a adăugat acesta. „Undeva în cam o lună sau o lună și jumătate, în funcție de condițiile meteo, se vor mai da în circulație în jur de 15-16 kilometri încât să ajungem la DN4 în început de martie”, a mai spus Grindeanu care a explicat că următoarea țintă este conectarea A1 cu A2 pe drum de mare viteză.

Ministrul a declarat la postul de televiziune că urmează să se realizeze conexiunea între Autostrada A1 (București-Pitești) și Autostrada A2 (București-Constanța) pe tronsonul A0-Sud, completând astfel întregul segment. El a menționat că această inițiativă va rezulta într-o centură sudică pentru București. De asemenea, ministrul a informat că sunt în desfășurare lucrări pe toate cele 13 loturi dintre Ploiești și Pașcani pe Autostrada A7, și că aproximativ 6-7 dintre acestea vor fi finalizate în acest an, chiar dacă termenele inițiale vizează doar patru dintre ele pentru anul curent.

„Urmează ca apoi să facem legătura de la A1 (București-Pitești) până la A2 (București-Constanța) pe A0-Sud, întreg tronsonul. Deci vom avea centura [Bucureștiului] pe zona de sud”, a spus ministrul la postul de televiziune. Acesta a menționat și că „se lucrează pe toate cele 13 loturi dintre Ploiești și Pașcani (A7). Aproximativ 6-7 vor fi date în folosință anul acesta, deși termenele de finalizare sunt doar pentru patru pe anul acesta”.

Încep lucrări pe porțiunea dintre Suplacu de Barcău – Chiribiş a Autostrăzii Transilvania

Conform anunțului directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, proiectarea și execuția secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș a autostrăzii Transilvania vor începe la data de 15 martie. Informația a fost comunicată vineri pe pagina sa oficială de Facebook.

Conform declarațiilor sale, pentru finalizarea construcției celor 26,35 de kilometri, antreprenorul român Construcții Erbașu dispune de un interval de 24 de luni, din care șase luni sunt alocate proiectării și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

Contractul, în valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA, finanțat prin Programul Transporturi, a fost semnat în luna noiembrie a anului trecut.

„Pe traseul secţiunii de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiş se vor construi inclusiv opt poduri, opt pasaje şi trei viaducte”, a mai notat Pistol, pe Facebook.