Din păcate, țara noastră ocupă primul loc în Uniunea Europeană la accidente rutiere mortale. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a vorbit despre acest subiect și a spus care este soluția lui pentru ca România să aibă, în sfârșit, autostrăzile promise.

„Am știut când am venit în Guvern că statul român, timp de 30 de ani, indiferent de guvernul și de culoarea lor, a rămas dator cetățeanului român din perspectiva transporturilor. Am știut că e poate cel mai imobil, cel mai închistat minister. Sunt foarte multe cauze pentru care s-a ajuns în această situație.

Cel puțin în ultimii ani, indiferent de tipul de infrastructură de care discutăm, problema nu a fost lipsa banilor, pentru că au fost bani europeni necheltuiți”, a spus Sorin Grindeanu, la Antena 3.

Soluția lui Grindeanu pentru ca România să aibă autostrăzi

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus ce trebuie făcut în România pentru îmbunătățirea infrastructurii.

„În acest moment există mai multe linii de abordare. Pe de o parte, trebuie operaționalizat CNAIR și este bornă în PNRR. Pe de altă parte, sunt lucrări de mai mică amploare, de variante ocolitoare, chiar și drumuri expres, să fie decentralizate, să fie date către autoritățile locale.

Doar eu, de când sunt ministru, cred că am semnat vreo 70 de adrese către autoritățile locale pentru că, pe de o parte, CNAIR-ul în acest moment are foarte multe proiecte pe care nu poate să le remedieze”, a spus Sorin Grindeanu.

Totodată, ministrul Sorin Grindeanu a adăugat că a impus, pe fiecare proiect în parte, întâlniri pentru a monitoriza progresul făcut.

Sorin Grindeanu l-a criticat dur pe Cătălin Drulă

Pe 3 ianuarie, Sorin Grindeanu a scris pe pagina sa de socializare că fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă a lăsat zero kilometri de autostradă deschişi şi alţi 24 de kilometri, pe lotul 2 Sebeş – Turda, cu lucrări blocate.

Actualul ministru al Transporturilor l-a criticat dur pe Cătălin Drulă, susținând că „doar se face că nu știe și aude selectiv”.

„Domnul Drulă știe, doar se face că nu știe și aude selectiv. Acesta este probabil motivul pentru care a semnat un contract pentru completarea SF Ploiești- Brașov în care: pe o pagină scrie negru pe alb 30 de luni pentru etapa I și 46 de luni pentru etapa a II (cu startul logic după finalizarea primei etape!); iar pe altă pagină scrie că sunt 46 de luni care includ etapa I + etapa a II-a!

– Vorbim de un contract din care fiecare înțelege ce vrea și despre care Cătălin Drulă se laudă că l-a urmărit cu atenție în perioada în care a fost ministru. L-a urmărit atât de atent încât nici el nu mai știe ce scrie în el! Sau știe prea bine?!
– Domnul Drulă încearcă să mute atenția opiniei publice, spunând că licitația a fost lansată pe vremea ministrului Lucian Bode și trece cu nonșalanță peste faptul că de fapt el, Cătălin Drulă, a semnat un contract vag și interpretabil.
-Ce nu mai spune fostul ministru este că pe parcursul celor 10 luni care au trecut de la semnarea contractului: în 8 luni a fost titular al acestei instituții!”, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.