Ministrul Transporturilor și Infrastrucuturii, Sorin Grindeanu (PSD) a răspuns la o interpelare a unui deputat PNL și a precizat că este puţin probabil ca Tarom să reușească să acopere în totalitate oferta de servicii a Blue Air, în situația în care compania privată nu-şi va mai relua zborurile.
Sorin Grindeanu a precizat că Tarom se află în proces de restructurare, care este în evaluarea Comisiei Europene. Respectiv, acest plan de restructurare stopează extinderea operaţiunilor companiei, atâta timp cât beneficiază de ajutor de restructurare din fonduri publice.
Reluarea zborurilor Blue Air este o decizie care aparţine în totalitate managementului operatorului aerian
Deputatul PNL Valentin Ilie Făgărăşian a adresat o întrebare ministerului Transporturilor, prin care i-a solicitat informaţii privind soluţiile ministerului pentru relansarea companiei Blue Air şi reluarea zborurilor din şi către România cât mai curând.
De asemenea, liberalul a întrebat dacă, în situaţia nedorită în care zborurile companiei Blue Air nu se vor mai putea relua, este posibil ca Tarom să îşi diversifice oferta / tarifele către destinaţiile spre care Blue Air avea deschidere în România, cu scopul de a genera o concurenţă reală şi servicii mai bine.
În răspunsul oferit deputatului PNL, ministrul Sorin Grindeanu a precizat că „reluarea zborurilor Blue Air este o decizie care aparţie în totalitate managementului operatorului aerian, care are obligaţia identificării resurselor necesare revenirii în piaţă”.
„Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va sprijini, în limita competenţelor şi atribuţiilor legale, demersurile pe care Blue Air le va întreprinde în acest sens”, a mai spus oficialul. În ceea ce privește reluarea curselor aeriene ale companiei Blue Air de către compania naţională Tarom, Sorin Grindeanu a precizat în răspunsul oficial că „Tarom se află în proces de restructurare, planul de restructurare fiind în evaluarea Comisiei Europene”.
Este puţin probabil ca Tarom să poată să acopere în totalitate oferta de servicii a Blue Air
„O componentă importantă a planului de restructurare o reprezintă planul de operare care trebuie astfel conceput încât să asigure profitabilitatea companiei, începând cu anul 2025, fiind interzisă extinderea operaţiunilor companiei atâta timp cât beneficiază de ajutor de restructurare din fonduri publice.
Din această perspectivă, este puţin probabil ca Tarom să poată să acopere în totalitate oferta de servicii a Blue Air Aviation, în eventualitatea în care această companie nu-şi va mai relua zborurile”, a arătat social-democratul în documentul prezentat.