Licitație lansată pentru cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți lansarea licitației pentru construirea Lotului 2B (Grințieș-Pipirig), considerat cel mai dificil segment al secțiunii montane a Autostrăzii Unirii (A8).
Contractul este estimat la 6,9 miliarde de lei, iar durata totală a proiectului, care cuprinde atât proiectarea, cât și execuția, este de 54 de luni.
„A fost lansată astăzi licitaţia pentru construcţia celui mai dificil lot al secţiunii montane a Autostrăzii Unirii, A8! Contractul pentru proiectarea şi execuţia Lotului 2B (Grinţieş-Pipirig) are o valoare maximă de 6,9 miliarde lei (fără TVA), iar data limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025”, a transmis, marţi, ministrul Transporturilor.
Detalii despre Lotul 2B
Lotul 2B are o lungime de 31,5 kilometri și include elemente tehnice complexe, precum pasaje și tuneluri care totalizează aproximativ 20 de kilometri, adică aproape 70% din lungimea traseului. Sorin Grindeanu a menționat că licitația este deschisă până pe 15 ianuarie 2025, iar lucrările se vor desfășura astfel:
- 14 luni pentru proiectare;
- 40 de luni pentru execuție.
Pe acest lot vor fi construite:
- 16 tuneluri, dintre care 5 vor avea câte o a treia bandă pe fiecare sens, destinată vehiculelor lente;
- un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș);
- o descărcare provizorie;
- o conexiune cu Lotul 2C (Pipirig-Vânători Neamț/Leghin), pentru asigurarea funcționalității independente.
Documentația licitației a fost validată de ANAP, iar Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis anunțul de participare pe platforma SEAP.
„Construcția Lotului2 2B (31,5 km) va dura maximum 54 de luni (14 luni etapa de proiectare şi 40 de luni pentru execuţie). Lungimea pasajelor şi a tunelurilor care vor fi construite pe acest lot însumează aproximativ 20 kilometri şi reprezintă aproape 70% din lungimea traseului”, a mai transmis ministrul.
Toate cele patru loturi ale secțiunii montane dintre Sărățeni și Pipirig (116 kilometri) sunt în prezent în procedură de licitație, conform ministrului Sorin Grindeanu. Lotul 2B este considerat cel mai dificil, din cauza topografiei și a necesității unui număr mare de tuneluri și pasaje.
Stadiul lucrărilor la autostrăzile și drumurile expres din țară
Sorin Grindeanu a subliniat recent că în România sunt în construcție aproximativ 800 de kilometri de autostradă și drum expres, o cifră record pentru țară. Ministrul a atras atenția asupra nevoii urgente de a susține piața materialelor de construcție, în contextul acestor investiții masive în infrastructură.
Până la sfârșitul anului 2024, Ministerul Transporturilor preconizează că aproximativ 130 de kilometri din Autostrada Moldovei vor fi dați în circulație. Grindeanu a evidențiat importanța menținerii unui ritm ridicat al construcțiilor și al execuției proiectelor mari de infrastructură, care au un impact semnificativ asupra dezvoltării economice și sociale a României.