Ministrul Transporturilor a declarat că Planul Național de Redresare și Reziliență poate fi o oportunitate în 2023 pentru Portul Constanța în ceea ce privește finanțarea mai multor proiecte, în ciuda faptului că zona navală nu a fost prinsă în PNRR.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, marţi, că există o oportunitate ca în 2023 să poată fi finanţate prin PNRR proiecte ale Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM), deşi zona navală nu a fost prinsă în respectivul program, menţionând totodată că Portul Constanţa trebuie să încline mai mult balanţa pe investiţii cu fonduri europene.
Grindeanu: Zona navală nu a fost prinsă în PNRR
„Cei care au făcut PNRR-ul au considerat necesar să nu prindă zona navală în PNRR. Este incredibil acest lucru. Sigur, sunt exemple şi din alte domenii, agricultura nu e prinsă deloc şi sunt şi alte domenii. Există o oportunitate, undeva în anul 2023, s-ar putea ca această oportunitate să vină mai rapid, având în vedere contextul, astfel încât să putem să rediscutăm finanţări în cadrul aceluiaşi capitol.
Dar, dincolo de POIM, pe exerciţiul bugetar 2014 – 2020, dincolo de POT – Programul Operaţional Transporturi care vine pe 2021 – 2027, dincolo de PNRR, cei de la Portul Constanţa, şi nu doar cei de la Portul Constanţa, trebuie să încline mai mult balanţa pe investiţii din fonduri europene decât din venituri proprii”, a răspuns Grindeanu, într-o conferinţă de presă, la întrebarea cum i se pare faptul că Portul Constanţa nu are niciun proiect în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
Planul pentru companiile din subordinea Ministerului Transporturilor
El a mai spus că vrea ca la jumătatea anului viitor toate companiile din subordinea Ministerului Transporturilor să aibă o absorbţie de 100% a fondurilor prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.
„Eu vreau pe POIM, la jumătatea anului viitor, pe tot ceea ce ţine de Ministerul Transporturilor, să avem absorbţie de 100%, ceea ce nu s-a întâmplat până acum. Sunt cheltuiţi în jur de 3,5 miliarde, limita e de 4,5, avem supra-contractare care merge până la 180% şi va fi o cursă între proiecte, care vor reuşi primele să obţină această finanţare. Aşa că până la jumătatea anului viitor, pe zona de transporturi se vor cheltui toţi banii, ceea ce ar fi o premieră după revoluţie”, a mai afirmat ministrul Sorin Grindeanu, potrivit Agerpres.