Sorin Grindeanu a anunțat o serie de proiecte majore
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat o serie de proiecte majore care vizează dezvoltarea accelerată a infrastructurii din România. Până la finalul anului 2025, rețeaua de drumuri de mare viteză va crește cu încă 250 km, urmând să atingă cel puțin 1.500 km. În ultimii doi ani (2023 și 2024), au fost dați în trafic 286 km, dintre care 197 km doar în 2024. În prezent, rețeaua națională de drumuri de mare viteză însumează 1.280 km.
Grindeanu a specificat obiectivele majore
Printre cele mai importante proiecte anunțate se numără finalizarea autostrăzii Sibiu-Pitești până în 2028. Aceasta va deveni prima autostradă montană din România și va asigura o conexiune esențială între Marea Neagră și Europa Centrală, prin coridorul pan-european 4.
„Pentru 2025 estimăm încă 250 km de drumuri de mare viteză, dar planurile noastre se întind până în 2028, când ne dorim să finalizăm proiecte-cheie de infrastructură”, a declarat Grindeanu.
Tot în acest interval, Ministerul Transporturilor își propune să modernizeze și să electrifice 1.260 km de cale ferată. În paralel, flota feroviară va fi completată cu 189 de trenuri electrice noi și 39 de locomotive, alături de modernizarea a 75 de locomotive și 139 de vagoane.
Investiții în transportul naval și aerian
Portul Constanța și rețelele fluviale de pe Dunăre sunt priorități în sectorul transportului naval. Proiectele includ creșterea duratei de navigabilitate pe Dunăre și extinderea capacității operaționale a porturilor dunărene. În sectorul aerian, Sorin Grindeanu a anunțat construirea unui nou terminal la Aeroportul Internațional Henri Coandă și dezvoltarea unei rețele de terminale cargo la nivel național.
De asemenea, în regiunea București-Ilfov, extinderea rețelei de metrou va continua, iar compania națională Tarom va beneficia de un plan de eficientizare pentru a spori competitivitatea.
Angajamente pentru modernizarea infrastructurii
Ministrul Transporturilor a subliniat că toate aceste proiecte vor fi susținute printr-un ritm accelerat de lucru, dublat de responsabilitate și finanțare din fonduri europene și guvernamentale.
„Avem mult de recuperat, dar vom continua într-un ritm susținut. Vom finaliza proiectele aflate în derulare și vom lansa altele noi care să contribuie la modernizarea infrastructurii din România”, a precizat Grindeanu.
În concluzie, România se află într-o etapă de dezvoltare intensivă a infrastructurii de transport, cu obiective clare pentru următorii ani, atât în domeniul rutier și feroviar, cât și în cel naval și aerian. Aceste investiții vizează integrarea mai bună în rețelele europene și îmbunătățirea condițiilor pentru transportul de persoane și mărfuri.