Autostrada cea mai așteptată din România. Visul a devenit realitate: S-a deschis circulația

sorin grindeanu

SURSA FOTO: Dreamstime

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat miercuri deschiderea ultimilor 10 kilometri ai Lotului 1 din autostrada A0 Sud. Aceasta poate fluidiza considerabil traficul în zona metropolitană a Bucureștiului.

S-au deschis și ultimii 10 kilometri ai Lotului 1 din autostrada A0 Sud

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat miercuri deschiderea circulației pe ultimii 10 kilometri ai Lotului 1 din Autostrada A0 Sud, cunoscută și ca noua centură a Capitalei.

Segmentul include și nodul rutier care face legătura cu Autostrada Soarelui (A2), oferind astfel acces direct pe autostradă de la București până la Constanța. Această realizare marchează un pas important în îmbunătățirea infrastructurii rutiere din România și are potențialul de a fluidiza considerabil traficul în zona metropolitană a Bucureștiului.

Beneficiile noii secțiuni a A0 Sud

Cu deschiderea acestui tronson, traficul pe relația București-Constanța va fi complet deviat pe autostradă, pe o distanță totală de 236 km. De asemenea, cei 33,23 km ai A0 Sud vor facilita conexiuni suplimentare cu drumurile naționale DN5 (București-Giurgiu) și DN4 (București-Oltenița).

Aceste legături vor contribui la reducerea congestiei pe actuala centură DNCB și vor oferi alternative mai rapide pentru transportul în zona de sud a județului Ilfov, spune Sorin Grindeanu.

„A fost deschisă circulația pe ultimii 10 Km ai Lotului 1 al A0 Sud! Astfel, în plin sezon estival, două treimi din secțiunea sudică a A0 are asigurată conexiunea cu Autostrada Soarelui (A2).

De astăzi, circulația între intersecția cu DN6 (București- Alexandria) și Constanța se va desfășura doar pe autostradă, pe o lungime de 236 de km. În același timp, cei 33,23 de km ai A0 Sud vor mai asigura conexiuni cu DN5 (București- Giurgiu) și cu DN4 (București- Oltenița).

Este vorba despre tronsonul de 10 km pe care acum se poate circula ca-n palmă. A0 va fluidiza traficul între localitățile din Ilfov și București, va debloca actuala centură – DNCB.”, scrie Sorin Grindeanu.

Acces facil și la litoralul românesc

Președintele Consiliului Județean Ilfov, Thuma Hubert, a subliniat importanța acestui proiect pentru locuitorii din Ilfov. Localități precum Domnești, Clinceni, Cornetu, Bragadiru, Măgurele, Dărăști, Jilava, și altele vor beneficia de acces mai rapid și eficient către București și restul județului.

De asemenea, accesul la litoralul românesc va fi facilitat, oferind un avantaj suplimentar în special în sezonul estival.

„Pe date oficiale, va asigura legătura pe autostradă între intersecțiile cu DN4, DN5 și DN6 pe aproximativ jumătate (23,3 km) din cei 52 de km ai semi-inelului sudic al A0.

Pe o analiză concretă din teren, după deschiderea lotului 1 Sud, se va asigura și conexiunea dintre A0 și A2 (Autostrada Soarelui). În total, de astăzi putem circula pe 32,6 km de A0.

Practic, cetățenii din localitățile din sudul județului Ilfov – Domnești, Clinceni, Cornetu, Bragadiru, Măgurele, Dărăști, Jilava, 1 Decembrie, Copăceni, Vidra, Berceni, Popești-Leordeni, Glina, Cernica – pot ajunge mult mai rapid în orice alt punct al județului, în Capitală, dar și spre mare, în Constanța, pe autostrada – A0 și A2.

Analizăm constant evoluția acestui proiect coordonat de CNAIR. Este vital pentru Ilfov și este prioritar să fie integrat Drumurilor Radiale din Ilfov.”, scrie Thuma Hubert.

De asemenea, Centrul Infotrafic al Poliţiei Române a informat că începând cu ora 18:00 s-a deschis un nou segment de drum al autostrăzii A0 (Autostrada de Centură a Capitalei), între DN 4 şi autostrada A2 Bucureşti – Constanţa.

Într-un comunicat de presă se precizează că practic se circulă continuu între DN 6 (Bragadiru) şi autostrada A2, pe un tronson de aproximativ 33 de kilometri.

Primii 7 kilometri ai Lotului 1 Glina – Vidra au fost deja deschiși traficului în luna aprilie a acestui an. Valoarea totală a lucrărilor pentru acest lot se ridică la 830,68 milioane de lei, fără TVA. Proiectul a fost realizat de antreprenorul turc Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş, lucrările fiind demarate pe 3 octombrie 2019.