Austriecii fac minuni în România

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vizitat cea mai complexă autostradă din România, Autostrada Sibiu-Pitești.

Acesta a transmis că austriecii de la PORR avansează foarte bine și ar putea finaliza mai rapid Secțiunea 4 Țigveni-Curtea de Argeș. În această secțiune se construiesc tunelurile „Alina” și „Daniela”, care au fost forate până acum 760,5 m pe calea 1 și 651,2 m pe calea 2. Lungimea finală a celor două tuneluri va fi de 1,3 kilometri.

Mai mult, lucrările sunt în avans față de termenul contractual pe tronsonul Curtea de Argeș – Pitești. Potrivit lui Sorin Grindeanu, asfaltul a fost deja turnat pe peste 90% din tronson și există șanse ca acesta să fie dat în circulație chiar anul acesta, deși termenul contractual este stabilit pentru 2025.

„Evoluție foarte bună pe șantierul Secțiunii 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) din Autostrada Sibiu- Pitești.

Pe cei 9,86 km, constructorul austriac a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de aproape 43%”, a scris acesta pe Facebook.

Ministrul Transporturilor a menționat că 500 de muncitori și 200 de utilaje lucrează la:

  • terasamente,
  • consolidări,
  • structuri,
  • un tunel.

Potrivit lui Grindeanu, cea mai complexă lucrare de pe acest sector de autostradă „este tunelul Momaia (1,3 km), format din două galerii, la care s-au forat, până în prezent, 760,5 m pe calea 1 și 651,2 m pe calea 2”.

„După finalizarea lucrărilor pe toate cele 4 secțiuni aflate acum în execuție, cel mai târziu în 2028 (cele două secțiuni montane), autostrada Sibiu – Pitești (parte din #A1) va avea 122 km”, a mai precizat ministrul.

Lotul Pitești-Curtea de Argeș ar putea fi dat mai în circulație mai devreme

„Pe 13,17 km, între Sibiu și Boița se circulă deja din luna decembrie 2022”, a adăugat.

Sorin Grindeanu a mai menționat că „la ora actuală, mai este în lucru secțiunea 5 (Curtea de Argeș – Pitești) în lungime de 30,35 km, iar secțiunea 2 (Boița – Cornetu), în lungime de 31,33 de km, a intrat sectorizat în execuție”.

„Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni) în lungime de 37,4 km, este acum în faza de proiectare și anul acesta trebuie de asemenea să intre de asemenea în faza de construcție.

Pe tronsonul Pitești-Curtea de Argeș, să știți că avem asfalt pe 90% din traseu. Avem 3 sau 4 puncte critice, unde se lucrează în acest moment și unde mobilizarea este foarte bună. Pe toată lungimea de peste 30 de kilometri, pe acest Lot 5, este asfalt așternut pe mai mult de 90% din traseu.

Termenul pentru acest lot este 2025. Acum eu nu vreau să spun, că avem un contract semnat și eu mă țin de acești termeni contractuali, dar eu am convingerea că vor fi date în circulație anticipat”, a conchis el.

Valoarea construcției este estimată la 1,67 miliarde de lei, fără TVA

La rândul său, șeful CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat că „secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș (9,86 km) este construită de PORR Construct SRL, iar durata contractului este de 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție)”.

„Valoarea construcției acestei secțiuni este de 1,67 miliarde de lei, fără TVA, sumă asigurată prin Programul Transport. Lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 42,3%, iar finalizarea lor este prevăzută (conform contractului) în prima parte a anului 2027”, a precizat el.

Potrivit lui Cristian Pistol, „în acest ritm, este foarte posibil ca lucrările pe acest șantier să fie finalizate mai devreme decât prevede termenul contractual”.