Au fost semnate 11 contracte finanţate prin PNRR

CFR SA a semnat, marţi, 11 contracte finanţate prin PNRR pentru lucrări de tip Quick Wins, cu o valoare de peste 220,58 milioane de lei, prin care se urmăreşte ridicarea restricţiilor de viteză şi creşterea gradului de siguranţă a circulaţiei pe un tronson de 44,4 km din cadrul magistralei de cale ferată Bucureşti-Craiova, a anunţat, pe Facebook, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Potrivit acestuia, constructorii români şi turci care au câştigat contractele au la dispoziţie 24 de luni pentru a finaliza lucrările pe cele 11 loturi: Lot 1 – Bucureşti Nord – Bucureşti Nord Post 5 (firul I) şi Chiajna – Grădinari – km (firele I şi II); Lot 3 – Chiajna – Grădinari (firele I şi II); Lot 8: Chiajna – Grădinari (firele I şi II); Lot 9: Grădinari – Vadu Lat (firele I şi II); Lot 10: Grădinari – Vadu Lat (firele I şi II); Lot 11: Grădinari – Vadu Lat (firele I şi II); Lot 12: Grădinari – Vadu Lat (firele I şi II); Lot 13: Grădinari – Vadu Lat (firele I şi II); Lot 14: Vadu Lat – Zăvestreni (firele I şi II); Lot 15: Vadu Lat – Zăvestreni (firele I şi II); Lot 16: Vadu Lat – Zăvestreni (firele I şi II).

Durata de implementare este de 24 de luni

Separat, CFR SA a anunţat că lucrările vor fi realizate de compania Yapi Merkezi Inşaat ve Sanayi A.Ş.

„Menţionăm faptul că, în cadrul celor 11 contracte, fiecare cu durata de implementare de 24 de luni, antreprenorii vor executa lucrări de tip Quick Wins, pe o lungime totală de 46,5 km CF, cu materiale de cale noi achiziţionate de constructor, lucrări care vizează înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii – şină, traverse, aparate de cale, piatră spartă – sau orice alt element care va conduce la creşterea vitezei de circulaţie pentru trenurile de călători şi marfă, cu impact direct şi imediat asupra duratei de călătorie şi/sau asupra creşterii siguranţei şi a confortului călătorilor”, precizează compania de transport feroviar într-o postare pe pagina sa de socializare.

Sorin Grindeanu, audiat ca martor în dosarul directorului CFR

Pe de altă parte, amintim că, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost audiat marţi la DNA, în calitate de martor, în dosarul directorului general interimar al CFR SA, Ion Simu-Alexandru. Acesta a fost pus sub acuzare luni de DNA, alături de directorul general adjunct tehnic în cadrul CFR SA, Petru Ceşa.

Potrivit DNA, Petru Ceşa, la instigarea lui Ion Simu-Alexandru, şi-ar fi arogat atribuţiile funcţiei de director general al CFR SA, cu toate că nu deţinea această funcţie sau o împuternicire în acest sens şi a emis două decizii, prin cea de-a doua numindu-l pe Ion Simu-Alexandru la conducerea Sucursalei Regionalei de Căi Ferate Timişoara.