Contractul are o valoare de peste 439 milioane euro, fără TVA, din fonduri nerambursabile.
„CNAIR a semnat astăzi contractul pentru finalizarea lucrărilor pe Tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Piteşti! Valoarea contractului, finanţat din Fonduri Europene Nerambursabile, este de 439,29 milioane lei (fără TVA). Asocierea turco – română trebuie să finalizeze lucrările pe cei 17,7 km în 18 luni. Iar, conform contractului, lucrările vor avea o garanţie de 10 ani.
La momentul rezilierii contractului anterior, stadiul lucrărilor era, în decembrie 2022, de 56,07%. În momentul finalizării, tot DEx 12 (Craiova-Piteşti) va avea o lungime de peste 121 de km”, a scris ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.
Tronsonul 2 a fost dat în circulație anul trecut
Sorin Grindeanu a adăugat că „anul trecut a fost deschisă circulaţia pe Tronsonul 2 (39,85 km), între Robăneşti şi Valea Mare. În prezent, sunt în execuţie Tronsonul 3 (31,75 km)- între Valea Mare şi Coloneşti- şi Tronsonul 4 (31,82 km), Coloneşti- Oarja- Piteşti”.
„Pe Tronsonului 3 progresul fizic a ajuns la 76% şi, deşi termenul contractual de finalizare este 2024, Antreprenorul şi-a asumat deschiderea obiectivului la sfârşitul anului 2023. Tronsonul 4 a ajuns la un stadiu fizic de 22%, iar deschiderea circulaţiei este programată pentru anul viitor (2024)”, a conchis ministrul.
Șeful CNAIR, Cristian Pistol, a afirmat, la rândul său, într-o postare pe Facebook, că pe 21 decembrie 2022 a fost reziliat contractul cu Tirrena Scavi S.p.A Italia „având în vedere ritmul defectuos de realizare a lucrărilor şi neîndeplinirea de către antreprenor a prevederilor contractuale”, iar stadiul lucrărilor executate de antreprenorul italian la momentul rezilierii contractului era de 57,06%.
Transfăgărășanul va putea rămâne deschis mai mult timp
Vă amintim că pe data de 31 iulie, directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat primirea a trei oferte pentru contractul de proiectare aferent lucrărilor de modernizare a DN 7C – Transfăgărăşan.
Într-o postare publicată pe pagina sa de Facebook, Cristian Pistol spune că lucrările sunt menite să mențină circulația rutieră deschisă pe o perioadă mai lungă de un an pe acest traseu.
Potrivit acestuia, Rutier Conex XXI S.R.L., Specialist Consulting SRL și Total Business Land SRL sunt cei trei ofertanți care concurează pentru acest contract de proiectare (SF) pentru sectorul cuprins între km 104 și km 130+800.
”Contractul prevede adoptarea unor soluţii tehnice corespunzătoare pentru ca circulaţia să fie deschisă pe o perioadă cât mai lungă a anului pe secţiunea dintre Piscul Negru şi Cabana Bâlea Cascadă. Valoarea estimată a contractului (finanţat prin PT) este de 10,14 milioane de lei (fără TVA). Durata contractului de proiectare este de 12 luni, din care 9 luni pentru elaborarea documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii”, a transmis directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Valoarea estimată a contractului, fără TVA, este de 10,14 milioane de lei.