Contractul pentru o secțiune din Autostrada Unirii A8 a fost semnat

Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii de autostradă Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, parte din Autostrada Unirii – A8, a fost semnat vineri, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Constructorul turc Nurol Insaat Ve Ticaret AS, câștigătorul licitației pentru această secțiune, va avea la dispoziție 2,46 miliarde de lei (fără TVA) pentru finalizarea lucrărilor, care trebuie să fie completate într-un interval de 30 de luni.

Tronsonul de autostradă Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, cu o lungime de 24,4 km, va fi dotat cu 36 de poduri, pasaje și viaducte, și reprezintă prima parte a Autostrăzii Unirii A8, care va facilita legătura dintre Târgu Mureș și Târgu Neamț.

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a subliniat importanța semnării acestui contract, marcând astfel finalizarea tuturor contractelor finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Valoarea totală a celor 18 proiecte, în lungime de 412,46 km, finanțate prin PNRR, este de 27,7 miliarde de lei (fără TVA).

„E important de precizat că acest contract, aşa, la nivel simbolic dacă vreţi să acceptaţi această formulare, este ultimul contract finanţat prin PNRR al CNAIR. Deci, cu această ocazie, noi am închis toate contractele şi le avem semnate.

Suntem în faza de execuţie la toate contractele finanţate prin PNRR, Ministerul Transporturilor având cea mai mare alocare bugetară din PNRR. E e o treabă care merită a fi spusă. Îi felicit pe cei de la CNAIR. Aşa cum bine ştiţi, cei de la CFR au terminat de anul trecut şi au semnat toate contractele.

Avem 18 contracte pe rutier prin PNRR şi azi, cum spuneam, se semnează ultimul. Valoarea adunată a celor 18 contracte este de 27,7 miliarde de lei, fără TVA, şi totalul de kilometri undeva la 410 – 412 km de autostradă. Am făcut aceste precizări, fiindcă marcăm acest final de etapă, dar partea importantă de acum încolo vine”, a declarat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o conferinţă de presă prilejuită de semnarea contractului.

Autostrada Unirii A8 va avea o lungime totală de peste 304 km, conectând Târgu Mureș cu Ungheni și asigurând legătura cu Republica Moldova prin noul pod peste Prut de la Ungheni.

CNAIR a aprobat Studiul de Fezabilitate al autostrăzii Pașcani – Suceava

Pe de altă parte, ministrul a anunțat și aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru autostrada Pașcani – Suceava, parte a Autostrăzii Moldovei A7. Acest tronson, cu o lungime estimată de aproximativ 62 km și o valoare estimată de 7,79 miliarde de lei (fără TVA), va începe din nord-vestul municipiului Pașcani și se va încheia în estul municipiului Suceava, aproape de Aeroportul Internațional Suceava.

„Autostrada va fi împărţită în două loturi, iar contractele pentru construcţia acestora (finanţate din PT 2021- 2027) vor fi licitate independent: Lotul 1 (33 km): Nod rutier Roşcani cu descărcare în DJ 208C; Lotul 2 (28,97 km): Nodul Rutier Aeroport şi Drum de legătură DN29 şi aeroport. Aceasta nouă autostradă va tranzita judeţul Iaşi (12,3 km), judeţul Botoşani (6,5 km) şi judeţul Suceava (43,17 km)”, a precizat Grindeanu.

În acelaşi timp, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a adăugat, într-o postare tot pe reţeaua de socializare, că pe traseul care va tranzita judeţele Iaşi, Botoşani şi Suceava vor fi construite; 23 de viaducte, 37 de pasaje, 12 poduri, opt parcări, două Centre de Întreţinere şi Coordonare, precum şi cinci noduri rutiere – Tătăruşi – Heci (DJ208F), Dolhasca (DJ208I), Roşcani (DJ208C), Dumbrăveni (DJ208B), Aeroport Suceava (cu drum acces DN29 şi drum acces aeroport).