Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor din România, Sorin Grindeanu, a declarat astăzi că a chemat recent la raport toată conducerea Tirrena Scavi (firma care se ocupă de centura ocolitoare Sud Timișoara). Aparent, firma respectivă a cerut un răgaz pentru a primi o linie de credit.
De altfel, acesta a precizat că firma italiană Todini Construzioni Generali S.p.A. a început pregătirile de şantier pentru drumul de legătură spre autostrada Arad-Timişoara.
„Pentru legătura autostradă – Sânandrei, am avut mai devreme o discuţie cu directorul DRDP Timişoara – chestiune valabilă şi pentru centura sud Timişoara, chiar dacă sunt companii diferite. Cei care au câştigat aceste proiecte, cel cu drumul de legătură (noua descărcare de pe autostrada Arad-Timişoara la Sânandrei, lângă Timişoara – n.r.) a primit avansul, a primit tot ce trebuie din partea CNAIR, şi au început pregătirea de şantier.
La centura sud am chemat toată conducerea companiei la Bucureşti, începând cu patronul din Italia şi responsabilii locali şi judeţeni. Au cerut CNAIR un răgaz pentru a primi o linie de credit”, a explicat astăzi Sorin Grindeanu.
Gradul de realizare de pe centura ocolitoare Sud Timișoara a ajuns la 50%
Sorin Grindeanu a precizat că la noua descărcare de pe autostrada Arad-Timişoara la Sânandrei gradul de realizare este de 0%, însă pe centura ocolitoare Sud Timisoara gradul de realizare a ajuns la 50%.
Acesta a adăugat că nu îşi doreşte să rezilieze contractele de muncă ale constructorilor de pe drumul ocolitor deoarece ar pierde timp însemnat. În plus, această întârziere ar putea însemna pierderea banilor europeni.
„Nu îmi doresc să reziliez, dar cea mai proastă decizie e să nu iei nicio decizie. În iunie, conform legii modificate de Ministerul Transporturilor, vor începe să vină certificatele pozitive şi negative pentru toţi constructorii.
Mai mult decât spune legea, eu nu am ce să le transmit celor două companii. Dacă vor fi negative, se va intra pe un făgaş pe care nu mi l-aş dori. Voi aplica extrem de strict legea, cu toate riscurile care decurg de aici.
Dar, decât să stăm să ne uităm că pe centura Sud progresul e de 1% pe lună, e inadmisibil, mai bine tai nodul gordian şi luăm o decizie. Nu îmi doresc, dar dacă va fi cazul, vom aplica această decizie”, a spus oficialul român, făcând trimitere la certificatele reglementate printr-o nouă lege.
Pe scurt, constructorii primesc calificative pozitive sau negative, în funcție de munca lor. Dacă calificativele primite sunt negative, aceștia pot ajunge în situația alarmantă de a nu mai fi primiţi la licitaţii pentru că întârzie ori blochează lucrări.
Amintim faptul că drumul ocolitor Sud Timişoara trebuie să fie finalizat până la finalul anului, în vreme ce descărcarea de pe Autostrada Vestului la Sânadrei are termen de finalizare în luna martie 2023.