Sorin Grindeanu: Lucrările pe tronsonul „cu urși” de la Margina-Holdea avansează rapid
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că lucrările pe tronsonul Margina-Holdea, cunoscut ca „tronsonul cu urși”, sunt în plină desfășurare. El a precizat că pe șantier sunt peste 500 de muncitori și aproximativ 200 de utilaje.
Ministrul și-a exprimat convingerea că la jumătatea anului 2026 tronsonul va fi finalizat. Acesta a menționat că „în sfârșit vom putea circula de la Nădlac până după Sibiu”.
„Așa cum vedeți se lucrează, sunt peste 500 de muncitori, aproximativ 200 de utilaje. Am toată convingerea că la jumătatea anului viitor acest tronson, care în paranteză fie spus: e o rușine națională, va fi terminat, și în sfârșit vom putea circula de la Nădlac până după Sibiu”, a spus Grindeanu.
Lipsa acestei porțiuni – 13,16 kilometri – a rămas o verigă slabă în rețeaua A1 de la Sibiu până la granița cu Ungaria. Secțiunea este construită de o asociere româno-bosniacă: UMB (România) și Euro-Asfalt (Bosnia). Proiectul beneficiază de finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), ceea ce impune ca lucrările să fie finalizate până în 2026. Această condiție este una esențială pentru fondurile europene alocate prin planul de redresare post-pandemie.

Cel mai mare contract rutier din istorie: Autostrada Transilvania
Un alt pas important pentru infrastructura rutieră a fost făcut odată cu semnarea joi a celui mai mare contract din istoria României pentru construcția de drumuri. Este vorba despre tronsonul Poarta Sălajului – Nuşfalău din Autostrada Transilvania, inclusiv Tunelul Meseş.
Contractul, în valoare de 6,62 miliarde de lei fără TVA, a fost semnat la Zalău în prezența premierului Marcel Ciolacu și a altor oficiali.
Premierul a declarat că semnarea acestui contract reprezintă o zi istorică și un record în ceea ce privește investițiile în infrastructura rutieră. El a subliniat că politica guvernului urmărește un echilibru regional, astfel încât nicio zonă a țării să nu fie neglijată.
Tunelul Meseș intră în execuție
Ministrul Sorin Grindeanu a precizat că segmentul de 41 de kilometri include un tunel de aproape trei kilometri, Tunelul Meseș. Potrivit acestuia, lucrările de la Nădășelu până la Nușfalău, precum și de la Suplacu de Barcău până la Biharia, au intrat în faza de execuție.
Grindeanu a adăugat că firmele din Turcia care formează asocierea Makyol – Ozaltin, responsabile pentru proiectare și execuție, au demonstrat rezultate bune în proiecte anterioare. Această experiență pozitivă oferă încredere în succesul implementării noului contract.