Sorin Grindeanu, despre podul de la Brăila

În cadrul emisiunii „Culisele Statului Paralel”, Sorin Grindeanu, a răspuns unor întrebări incisive din partea Ancăi Alexandrescu, care au vizat aspecte critice ale infrastructurii românești. Unul dintre subiectele de maximă importanță a fost controversatul Pod de la Brăila, un proiect care a generat numeroase scandaluri și a stârnit îndoieli privind durabilitatea sa.

Întrebat despre starea carosabilului Podului de la Brăila, Sorin Grindeanu a declarat că nu a fost recepționată lucrarea.

„Cele legate de carosabil sunt lucruri care în acest moment nu sunt închise. Am spus cred că și dată trecută când am venit la dumneavoastră în emisiune dar nu am avut posibilitatea să detaliez. Așa că vă voi spune cum stau lucrurile la Brăila. În acest moment, nu este recepționată lucrarea.

Și nu o să îi las pe cei de la CNAIR să facă această recepție, fiindcă acest lucru ar însemna multe lucruri bune pentru cei care au făcut lucrarea. Cu deblocare de garanții, cu toate lucrurile pe care le știți. Deci nu recepționăm acea lucrare”, a declarat el la Realitatea Plus.

Potrivit lui Grindeanu, a devenit evident pentru toată lumea că soluția tehnică din proiect, care nu a fost realizată de el sau de directorul general de la CNAIR, ci a venit din partea privată, nu este una bună.

Soluția tehnică pentru carosabil și asfalt a fost dată jos de trei ori până acum și s-a ajuns în aceeași situație. Este clar că sistemul de prindere dintre asfalt și pod nu funcționează corect, a precizat acesta.

„Este clar că această soluție tehnică nu este bună. În aceste zile eu am avut discuție legată de această companie inclusiv cu vicepremierul Italiei, am avut ședința de guvern la Roma cu Salvini când am fost împreună cu premierul Ciolacu.

A doua sau a treia întâlnire pe care o am tete-a-tete cu Salvini și unde i-am spus că am această problema cu podul de Brăila. Statul italian este acționar în firma WeBuild. Statul italian, dincolo de partea privată.

I-am spus că am această problema și că doresc să se rezolve. A venit în urmă cu trei săptămâni toată conducerea WeBuild la București, că urmare a acestor discuții pe care le-am avut cu vicepremierul Salvini care este și ministru al Transportului. Am ajuns la concluzia și sper că până la sfârșitul acestei săptămâni vor veni cu o nouă soluție tehnică pe banii lor, pe care aștept să o implementeze. Că dacă dăm tot jos asfaltul la fiecare trei luni nu este ceea ce trebuie”, a declarat ministrul.

Sorin Grindeanu
Sorin Grindeanu (SURSA FOTO: Facebook, Sorin Grindeanu)

Ministrul Transporturilor dă vina pe românii care conduc camioane grele

Anca Alexandrescu a punctat că, din partea lui Sorin Grindeanu, a fost preluată o afirmație care ar putea fi considerată chiar o jignire la adresa românilor, și anume că vina pentru problemele întâmpinate ar fi că românii circulă cu camioane grele.

„Există restricții. Nu toți românii au camioane care depășesc tonajul. Sunt mulți români care au camioane, sunt mulți români care transporta, dar majoritatea dintre ei respectă și tonajul.

Tocmai de aia am instalat punct fix la podul de la Brăila. Dar asta nu înseamnă că acea soluție se respectă. Trebuie să se respecte tonajul”, a spus ministrul Transporturilor.

Anca Alexandrescu a afirmat că, potrivit opiniei sale, românii nu erau de vină pentru starea în care se prezenta asfaltul, având în vedere că acesta fusese schimbat de trei ori.

„Eu am preluat acest proiect. Când preiei un minister, îl preiei cu bune și rele”, a replicat Grindeanu.

Metoda de asfaltare a podului, ineficientă

La începutul acestei luni, ministrul Transporturilor a declarat că că metoda tehnică utilizată pentru asfaltarea podului de la Brăila s-a dovedit a fi „ineficientă”. Această metodă a fost aplicată de trei ori fără succes. Specialiștii de la CNAIR urmează să analizeze o nouă propunere de soluție din partea firmei care se ocupă cu lucrările.

Grindeanu a explicat că, deși nu este specialist în drumuri, este evident că soluția tehnică folosită de compania responsabilă nu este adecvată. Asfaltul s-a deteriorat de trei ori, de fiecare dată fiind aplicată aceeași soluție, fără a obține rezultate satisfăcătoare. Mai multe puteți citi aici.