Detalii noi legate de compania Tarom, venite chiar din partea ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Culisele schimbării din funcţie a şefului Tarom

Oficialul din Guvern a explicat că schimbarea şefului de la Tarom a fost o decizie luată de către Consiliului de Administraţie, care a luat act de terminarea mandatului şi nu este vorba despre nimic altceva ascuns.

Invitat la emisiunea „Talk News” de la Prima News TV, Sorin Grindeanu a fost întrebat dacă un meci între PSD şi PNL cu privire la poziţia de şef al Tarom.

„Nu eu l-am schimbat, Consiliul de Administraţie a luat act de terminarea mandatului, nu e vorba de altceva. CA-ul a considerat necesar să nu îl mai prelungească”, a fost replica ministrului Transporturilor.

Ce aşteaptă Sorin Grindeanu de la managerul Tarom?

Sorin Grindeanu a explicat apoi ce se aşteaptă de la directorul Tarom.

„Este nevoie la Tarom de un director care să aibă experienţa necesară de a lua taurul de coarne acolo. (…)

L-am asigurat pe directorul Tarom la începutul mandatului că are toată susţinerea mea să ia decizii corecte chiar dacă sunt dureroase pentru a salva Tarom. Nu le-a luat la intensitatea la care trebuia să le ia”, a precizat ministrul, potrivit News.ro.

Planul de restructurare cerut de la Bruxelles, care trebuia trimis în luna septembrie, a fost trimis abia în luna noiembrie, „pentru că a apăsat mult ministerul pe pedale”, a adăugat Grindeanu, afirmând că „trebuie luate decizii, dacă vrem să avem o companie naţională”.

Legat de posibilele tensiuni între PSD şi PNL pe acest subiect, Sorin Grindeanu a fost întrebat şi ce discuţii a avut cu Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne, pe acest subiect.

„Discuţii constructive. Am făcut schimb de experienţă având în vedere că şi dânsul a fost ministrul Transporturilor”, a dezvăluit Grindeanu.

„România are piaţa necesară în a susţine o companie ca Tarom, dacă vom găsi un manager care să aibă forţa necesară”

Şeful de la Ministerul Transporturilor a mai comentat şi pe marginea posibilităţii ca Tarom, companie de stat, să iasă din situaţia dificilă în care se află în prezent.

„Eu îmi păstrez doza de optimism, pentru că are capacitatea să se restructureze. România are piaţa necesară în a susţine o companie ca Tarom, dacă vom găsi un manager care să aibă forţa necesară, (…) susţinerea necesară să ia aceste decizii, absolut necesare.

O companie de mărimea Tarom ar trebui să aibă 600 de angajaţi, din care 90% personal navigant, asta trebuie să fie proporţia. Acum sunt peste 1.000 bine, proporţia nu este de 90% personal navigant.

Ce trebuie să faci, să stai să te uiţi în continuare că lucrurile merg la fel şi că ai reuşit să restructurezi 50 de posturi?”, s-a întrebat Sorin Grindeanu.