Stadiul lucrărilor la Autostrada Sibiu-Pitești. Detalii despre tunelurile Daniela și Alina
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a venit cu actualizări despre stadiul lucrărilor pe Autostrada Sibiu-Pitești, o componentă crucială a infrastructurii rutiere din România.
În special, s-au prezentat progresele realizate la cele două tuneluri, Daniela și Alina, care străpung Carpații pe Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) a autostrăzii.
Conform informațiilor publicate de Sorin Grindeanu, până acum au fost săpați 1.655 de metri dintr-un total de 2.700 de metri necesari pentru finalizarea celor două tuneluri. Procentual, lucrările la aceste tuneluri au ajuns la peste 47% din stadiul total de execuție.
„Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) a autostrăzii Sibiu – Pitești (A1). Au fost săpați 1.655 m, în total, la cele două tuneluri ale primei secțiuni montane”, transmite pe TikTok ministrul Transporturilor.
Tunelurile Daniela și Alina sunt parte integrantă a Secțiunii 4 din Autostrada Sibiu-Pitești, care reprezintă prima secțiune montană a autostrăzii și unul dintre cele mai provocatoare segmente din punct de vedere tehnic.
@sorin.grindeanu7 Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) a autostrăzii Sibiu – Pitești (#A1). Au fost săpați 1.655 m, în total, la cele două tuneluri ale primei secțiuni montane. #fyp #Romania #infrastructure ♬ Powerful songs like action movie music – Tansa
Secțiunea 4 ar putea fi dată în circulație în 2025
Constructorul PORR, responsabil pentru această secțiune, estimează că Secțiunea 4 va fi dată în circulație în anul 2025, ceea ce este cu mult înainte de termenul asumat contractual, care este anul 2027.
Contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat în noiembrie 2021, cu o durată de 60 de luni, dintre care 16 luni au fost destinate proiectării și 44 de luni execuției lucrărilor.
Lucrările avansează pe Secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești
Grupul italian WeBuild, care gestionează Secțiunea 3 (Sibiu – Pitești) a autostrăzii, a finalizat lucrările preliminare, inclusiv defrișarea și organizarea de șantier, ce au afectat temporar circulația pe Valea Oltului.
În prezent, pe șantier sunt mobilizate aproximativ 250 de persoane, iar stațiile de betoane montate sunt complet funcționale.
Pe această secțiune de 37,5 km vor fi realizate:
- Cel mai lung tunel rutier cu galerie dublă din România, cu o lungime de 1.700 metri.
- Două noduri rutiere.
- 55 de structuri complexe, inclusiv viaducte și poduri.
Antreprenorul italian a depus deja Proiectul Tehnic pentru aprobare, iar după obținerea autorizației de construire, lucrările vor avansa. Activitățile arheologice și de descărcare au fost finalizate fără a afecta negativ derularea proiectului.