Firma care a făcut podul de la Brăila șantajează CNAIR ca să dea drumul la circulaţie
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a recunoscut că firma care a făcut podul de la Brăila cere Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) 230 de milioane de lei ca să dea drumul la circulaţie, deși proiectul este aproape finalizat în proporție de aproximativ 90% pe ambele maluri. El nu va tolera un astfel de șantaj. A dat asigurări că vor fi luate măsuri pentru a remedia situația.
Este vorba despre firma Webuild. În afară de această cerere, firma respectivă mai solicită alte 30 de milioane de lei pentru lucrări de reparații la asfalt, ce au fost efectuate anul trecut. Din acest motiv, Ministerul Transportului și Infrastructurii și CNAIR-ul nu au fost de acord să recepționeze lucrarea. Nu vor ceda la presiunile făcute, mai ales în contextul electoral actual.
Firma Webuild a încercat să folosească deschiderea tronsoanelor de drum ca o modalitate de șantaj asupra Ministerului Transportului și Infrastructurii și CNAIR-ului. Este imposibil pentru el sau pentru colegii săi să cedeze în fața unui astfel de șantaj fără motiv. El a reamintit că atunci când câștigi un proiect, este responsabilitatea ta să-l finalizezi și să realizezi lucrările conform standardelor de calitate pentru a putea fi recepționate.
Sorin Grindeanu a anticipat deja că declarația sa va fi probabil utilizată, dar și-a asumat-o. El a repetat că firma respectivă a încercat să folosească șantajul, fiind convinsă că statul român va ceda la presiunile la care a fost obișnuit în această perioadă.
„Faptul că dechiderea acestor tronsoane de drum ar fi dus la o circulaţie mai bună şi în municipiul Brăila dar şi în descărcarea spre Tulcea, au crezut că este o cheie sau un motiv să şantajeze ministerul, CNAIR-ul, să plătească această sumă. Eu nu am cum, nici eu nici colegii mei, să cedăm la un asemenea şantaj nejustificat. Sunt oameni care, dacă au câştigat un proiect, trebuie să îl ducă până la capăt, să facă lucrările de bună calitate, astfel încât să putem să recepţionăm.
O să vedeţi săptămânile şi lunile viitoare, apropo de această companie, probabil că această declaraţie a mea de astăzi va fi folosită, dar îmi asum. Repet, este un şantaj pe care dânşii au încercat să îl facă tocmai fiind în această perioadă în care credeau că statul român va ceda la aceste presiuni cu care au fost obişnuiţi”, a spus el.
Statul român nu se lasă șantajat
A avertizat că, acea perioadă din anii trecuţi, în care vii, nu faci nimic, dar depui claim-uri în instanţa de judecată ca să câştigi bani nemunciţi s-a terminat demult. Totuși, unii pare că nu au înţeles, dar o să înţeleagă curând, dacă mai vor să lucreze în România.
„Mai sunt şi alţi contructori pentru că în acest moment, în România, sunt aproape 800 de kilometri de drum expres şi autostradă în lucru. În marea majoritate a lor, au învăţat că acea perioadă din anii trecuţi, cu claim-uri, în care vii, nu faci nimic dar depui claim-uri în instanţă, ca să câştigi bani nemunciţi, s-a terminat în România.
Au avut acest obicei că au venit cu 100 de ingineri în România dar şi cu 100 de avocaţi după ei, ca să câştige în instanţă lucruri pe nemuncă. Această perioadă s-a terminat, sunt companii în acest moment care au înţeles acest lucru, una dintre ele este cea de aici. Sunt şi aproape toate celelalte. Unii pare că nu au înţeles, dar o să înţeleagă, dacă mai vor să lucreze în România”, a explicat ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
Joi, vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici la drumul expres Brăila-Focşani.
Joi, 6 iunie 2024, va fi aprobată Hotărârea de Guvern pentru a aprobarea indicatorilor tehnico-economici la drumul expres Brăila-Focşani. Este un drum absolut necesar pentru România. El va face descărcarea de pe toată Moldova pe podul de la Brăila şi va merge spre Tulcea-Constanţa. Hotărârea de Guvern a ieşit deja de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Se află, acum, la Ministerul Finanţelor.
„Nu am niciun fel de emoţii că domnul Boloş până joi va semna această hotărârea de guvern astfel încât joi să o putem aproba în Guvern. După ce o aprobăm, dăm drumul la licitaţia astfel încât partea de execuţie să intre în lucru. Sper să aibă noroc de un coinstructor care să termine la timp acest drum expres, absolut necesar”, a completat el.