Sorin Grindeanu: Revendicări justificate la TAROM, dar greva arată lipsă de respect față de pasageri

TAROM

SURSA FOTO: Facebook, TAROM

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, crede că revendicările piloților TAROM sunt justificate, însă modalitatea în care aceştia au acţionat pentru a-și cere drepturile salariale „arată lipsă de respect faţă de pasageri”.

Greva piloților TAROM a afectat grav compania aeriană

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit, marți seară, despre greva piloților TAROM în cadrul emisiunii TV „Jurnal de seară”.

Le-a mulțumit tuturor părților implicate pentru că s-a ajuns la un acord comun. Totuși, și-ar dori ca, în viitor, angajații TAROM să își ceară drepturile salariale fără a periclita pasagerii sau compania aeriană.

Greva de luni dimineață a costat compania aeriană peste 2 milioane de euro. Greva piloților a fost o lipsă de respect față de pasageri, spune demnitarul.

„Le mulţumesc tuturor părţilor că aseară au stat până seara târziu (…) şi au semnat un acord, dar aş face un apel ca pe viitor (…) să alegem calea normală şi să nu pună pasagerii în situaţii de acest tip. Dacă un pasager ştia că e grevă la TAROM luni nu mai venea la aeroport.

Toată această poveste de ieri costă peste 2 milioane de euro TAROM, din bugetul companiei. Pe de o parte, se despăgubesc toate biletele pe care oamenii le-au achiziţionat. Apoi, în plus, trebuie să faci despăgubiri, între 200 şi 600 de euro (…)

Calculele ne duc ca undeva peste 2 milioane de euro pierdute ieri, asta însemnând şi 1 milion de euro pe care l-au încasat, pe care trebuie să- dea înapoi. Este o chestiune care nu a prins TAROM într-o situaţie foarte bună”, a explicat el la Digi24.

Sorin Grindeanu (SURSA FOTO: Facebook, Sorin Grindeanu)

Cursele anulate

Într-o singură zi, au fost anulate zece curse interne şi externe din cauza indisponibilităţii temporare a membrilor echipajului de zbor. Cursele anulate au fost:

ROT101/2 Otopeni -Cairo- Otopeni;
ROT167/8 Otopeni -Beirut- Otopeni;
ROT187/8 Otopeni -Amman-Otopeni;
ROT701/2 Otopeni – Iaşi-Otopeni;
ROT621/2 – Otopeni – Oradea-Otopeni;
ROT261/2 – Otopeni – Istanbul-Otopeni;
ROT231/2 – Otopeni – Budapesta-Otopeni;
ROT 301/2 – Otopeni – Frankfurt-Otopeni;
ROT361/2 – Otopeni – Amsterdam – Otopeni;
ROT 381/2 – Otopeni – Paris-Otopeni.

TAROM trebuie salvată

Grindeanu a reamintit telespectatorilor că TAROM a primit 100 de milioane de euro de la Comisia Europeană (CE) pentru restructurare, scopul fiind ca, după 15 ani de pierderi continue, să reintre pe profit.

Din punctul lui de vedere, toată lumea ar trebui să ajute la salvarea companiei aeriene.

„Trebuie să încercăm să salvăm TAROM (…) N-a picat bine toată această poveste venită acum.

Nu vreau să fiu înţeles greşit, nu înseamnă că mare parte din revendicări nu au fost fundamentate. Modul în care s-a întâmplat toată această acţiune ieri eu nu pot să-l aprob şi arată lipsă de respect faţă de pasageri”, a adăugat ministrul Transporturilor.

Angajații TAROM, nemulțumiți de Ministerul Transporturilor

În ultimele opt luni, piloţii TAROM ar fi semnalat, prin diverse căi, situația precară la care s-a ajuns, dar au fost ignoraţi. Luni, s-au angajat în negocieri cu Ministerul Transporturilor.

Totuși, discuțiile lor nu au avut rezultate concrete. S-ar fi recurs la amenințări cu înlocuirea personalului cu echipaje de la companii concurente.

„Astăzi ne-am angajat în negocieri cu Ministerul Transporturilor, fără rezultate concrete. În loc să se rezolve problemele semnalate, s-a recurs la amânări şi ameninţări cu înlocuirea personalului cu echipaje de la companii concurente. Această lipsă de acţiune a culminat cu o pierdere financiară semnificativă pentru TAROM.

În doar câteva ore de protest, compania a înregistrat pierderi de aproximativ 2,5 milioane de euro, sumă care ar fi fost suficientă pentru a acoperi majorările salariale pe un an întreg.

Facem un apel urgent către conducerea TAROM şi autorităţile competente să ia măsuri imediate şi concrete pentru remedierea problemelor semnalate. Este esenţial să se asigure condiţii de muncă corespunzătoare, să se respecte legislaţia privind siguranţa şi să se ofere beneficii conforme cu standardele industriei, pentru a menţine siguranţa şi profesionalismul operaţiunilor noastre”, scrie într-un comunicat de presă al Sindicatului Piloţilor de Linie din România (SPLR).