Sorin Grindeanu a discutat cu Szijjártó Péter despre relațiile economice

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a avut luni o întâlnire cu Szijjártó Péter, ministrul ungar al Afacerilor Externe și Comerțului, pentru a discuta despre consolidarea relațiilor economice dintre România și Ungaria, în contextul extinderii colaborării în cadrul Spațiului Schengen.

Un subiect principal a fost îmbunătățirea infrastructurii de transport între cele două țări, inclusiv proiectele DEx Satu Mare-Oar, DEx Arad-Oradea, dar și construcția unui nou pod peste râul Mureș. Grindeanu a subliniat că aceste măsuri vor facilita schimburile economice și vor stimula investițiile, făcând economiile celor două țări mai puternice și mai atractive pentru investitori.

Portul Constanța, un punct strategic de tranzit pentru Ungaria

Ministrul Transporturilor a discutat despre accesibilitatea crescută a Portului Constanța pentru industria ungară, subliniind că acesta a devenit un nod important în rețeaua de transport regională. Grindeanu a menționat că portul românesc a înregistrat un volum semnificativ de tranzit, iar industria din Ungaria beneficiază acum de un acces mai facil la această infrastructură strategică.

„Portul Constanţa este acum mai accesibil şi pentru industria din Ungaria, economiile noastre devin mai puternice, iar România şi Ungaria sunt tot mai atractive pentru investitori”, a declarat ministrul. Creșterea colaborării economice și logistice între cele două țări va contribui la consolidarea poziției lor în economia europeană.

trenuri electrice
SURSA FOTO: Facebook – Ministrul Transporturilor

România, un pilon esențial în reconstrucția Ucrainei

Sorin Grindeanu a subliniat în urmă cu câteva zile că România a demonstrat o capacitate remarcabilă de adaptare, facilitând tranzitul a peste 70 de milioane de tone de mărfuri, în special cereale și produse agricole.

Acesta subliniază că Portul Constanța a ajuns să fie considerat cel mai important port de la Marea Neagră, având un rol esențial în susținerea economiilor regionale, inclusiv în procesul de reconstrucție al Ucrainei.

Măsurile implementate, precum creșterea capacității operaționale a porturilor Constanța și Galați și a Canalului Sulina, dar și modernizarea infrastructurii rutiere și feroviare, au permis tranzitul rapid al mărfurilor din Ucraina, consolidând rolul strategic al României în acest context internațional dificil.

Impactul infrastructurii modernizate asupra economiei

Grindeanu a adăugat că infrastructura modernizată, inclusiv îmbunătățirile aduse rețelei feroviare și rutiere, va avea beneficii pe termen lung pentru economia României. Acesta a subliniat faptul că aceste măsuri nu doar că au facilitat tranzitul în timpul crizei, dar vor contribui și la creșterea atractivității României ca destinație de investiții.

„Toată această infrastructură va rămâne operațională și după încheierea conflictului și va asigura României unul din cele mai importante roluri ca baza de pornire pentru reconstrucția Ucrainei”, a afirmat Grindeanu.