Lucrările pe șantierul noului terminal de pasageri de la Aeroportul Internațional Traian Vuia, din Timișoara, avansează conform planului. Asta a constatat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a fost, vineri, în vizită la terminal.

Sorin Grindeanu a spus că ținând cont de evoluția lucrărilor, acestea ar putea fi finalizate până la finalul anului. Grindeanu a verificat șantierul noului terminal de pasageri al Aeroportului Internațional „Traian Vuia” din Timișoara.

Acesta spune că este mulțumit de evoluția lucrărilor, având în vedere că acestea au început în data de 1 noiembrie 2022.

„Sper ca la momentul finalizării noul terminal al Aeroportului Internațional Timișoara să deservească zboruri Schengen, iar vechiul terminal să fie folosit pentru curse non-Schengen. În prezent, constructorul este în faza ridicării structurii prefabricate a noului terminal, ceea ce permite finalizarea lucrărilor până la sfârșitul anului.

Pentru respectarea graficului de lucrări constructorul a desfășurat inclusiv iarna o serie de activități. În paralel, au produs elementele prefabricate de beton armat pentru suprastructură”, a scris Sorin Grindeanu, pe Facebook.

Cea mai importantă investiție din istoria aeroportului

Terminalul pentru Plecări externe construit la Aeroportul din Timișoara reprezintă cea mai importantă investiție din istoria aerogării.

Lucrările au o valoare de aproximativ 185 milioane de lei și sunt cofinanțate prin POIM.

Construcția (parter și 2 etaje) va avea o suprafață desfășurată de 11.800 metri pătrați și va fi dotată cu echipamente moderne pentru confortul și siguranța călătorilor.

Grindeanu a vizitat șoseaua de mare viteză Timișoara-Moravița

Ministrul Transporturilor a fost prezent vineri, 7 aprilie, la Timişoara, unde a dezbătut mai multe subiecte. Printre temele vizate a fost și studiul de fezabilitate pentru şoseaua de mare viteză Timişoara-Moraviţa.

Amintim că studiul de fezabilitate pentru autostrada Timişoara-Moraviţa are o lună întârziere şi va fi gata în septembrie.

Studiul de fezabilitate ar putea fi terminat în aceeaşi perioadă cu Timişoara-Moraviţa.

„E undeva cu o lună întârziat studiul de fezabilitate pe Timişoara-Moraviţa. Undeva în septembrie va fi finalizat, ceea ce înseamnă că în toamnă va putea fi lansat în licitaţie. E cel mai scurt traseu Gdansk-Salonic. Am avut o discuţie şi cu domnul Ilie Bolojan (n.red. preşedintele CJ Bihor) despre drumul expres Oradea-Arad.

Vor termina şi ei studiul de fezabilitate undeva în aceeaşi perioadă cu Timişoara-Moraviţa, astfel încât să fie lansată în această toamnă partea de execuţie de la Oradea la Moraviţa, sigur, separat”, a declarat Sorin Grindeanu.