Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat miercuri că metoda tehnică folosită pentru asfaltarea podului de la Brăila este „ineficientă”. Aceasta a fost aplicată de trei ori. Specialiștii de la CNAIR vor analiza acum o nouă propunere de la firma care efectuează lucrările.
Ministrul Sorin Grindeanu a declarat că, în prezent, nu a fost semnată recepția lucrărilor pentru asfaltarea podului
Sorin Grindeanu a explicat că, fiind chiar și nespecialist în drumuri, i se pare clar că soluția tehnică utilizată de compania responsabilă nu este adecvată. Asfaltul s-a deteriorat de trei ori, de fiecare dată fiind aplicată aceeași soluție fără rezultate satisfăcătoare.
„Noi în acest moment nu am semnat recepţia, îmi este clar mie ca nespecialist în drumuri… Deci nu s-a plătit garanţia şi nu s-au eliberat garanţiile, nefiind semnate recepţiile, că soluţia tehnică din proiect care au implementat-o cei de la acea companie nu este una bună pentru că de vreo trei ori s-a dat jos asfaltul, s-a aplicat aceeaşi soluţie şi există în continuare aceleaşi probleme, deci este clar că este o soluţie tehnică proastă.
Proiectul pe această bucată legat de asfalt şi modul în care se face priza între asfalt şi tablier nu este corectă”, a declarat Sorin Grindeanu.
Sorin Grindeanu a spus că firma Webuild a propus o nouă soluție tehnică săptămâna trecută
De asemenea, Grindeanu a informat că firma responsabilă de lucrările la Podul de la Brăila a prezentat o nouă propunere, care va fi evaluată și, ulterior, implementată.
Ei susțin că această soluție va elimina disconfortul actual. Ministrul a menționat că, în opinia sa, proiectul inițial a fost greșit, iar soluția aleasă nu a fost eficientă, având în vedere problemele apărute.
„Au venit şi au propus săptămâna trecută o nouă soluţie tehnică cei de la Webuild, care spun ei că odată aplicată această nouă soluţie tehnică pe acest subiect va fi una care nu va mai oferi acest disconfort. Părerea mea este că a fost proiect greşit şi soluţia aleasă nu e una bună, dovadă ce se întâmplă.
Acolo au venit unii care au şi primit bani să facă un proiect care iată că s-a dovedit cel puţin pe această bucată că nu este bun. Urmează ca specialiştii CNAIR să analizeze noua propunere tehnică, după ce este acceptată va fi pusă rapid în practică”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Circulația pe Podul suspendat peste Dunăre a fost deviată pe banda 1 în ambele direcții
Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău a anunțat că, marți, 6 august, de la ora 09:00, circulația pe Podul suspendat peste Dunăre a fost deviată pe banda 1 în ambele direcții.
Acest lucru s-a făcut pentru lucrări de reasfaltare. Podul a intrat acum în reparații pe banda 2, după ce luna trecută banda 1 a fost asfaltată din nou. Probleme au apărut și pe banda 2, unde asfaltul prezenta valuri.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare din România, al treilea ca mărime din Europa și ultimul înainte de vărsarea în Marea Neagră, a fost inaugurat pe 6 iulie 2023.
La scurt timp după deschidere, au apărut primele probleme cu asfaltul, care a început să se deformeze.
Deși circulația pe pod a fost deschisă pe 6 iulie 2023, lucrarea nu a fost încă recepționată de autoritățile române. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că recepția nu va avea loc până când constructorul nu va rezolva toate problemele existente.
Reprezentantul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a explicat că tasarea apărută la rampa de acces a Podului peste Dunăre nu pune în pericol stabilitatea structurii.
Totuși, aceasta generează dificultăți în circulația pe pod din cauza denivelărilor și poate conduce la costuri suplimentare pentru întreținerea podului.