Sorin Grindeanu, nemulțumit de gările din România: Nu există forță de muncă pentru a fi refăcute
Aflat la Constanța, ministrul Transporturilor a declarat că este de acord cu descentralizarea și a subliniat că aproape 90% din gările și haltele din România arată ”ca după război”.
”Eu sunt de acord cu descentralizare şi suntem de acord şi acest lucru îl avem dacă vreţi ca şi ţintă. Am semnat în lunile acestea foarte multe proiecte de descentralizare, a însemnat să spun transmiterea managementului pe CNAIR către autorităţile locale la multe din judeţe sau din municipiile României. Am transmis CFR-ului că doresc o descentralizare. Cred că o să se supere pe mine directorul Simu de la CFR Infrastructură, dar în acest moment tot ceea ce înseamnă gării, halte în România, cred că într-o proporţie de 80 – 90% arată ca după război. Jalnic”, spune Sorin Grindeanu.
Vor fi gestionate de autoritățile locale
Ministrul Sorin Grindeanu a mai spus că momentan nu există forța de muncă necesară pentru ca haltele și gările din țară să fie refăcute. De asemenea, șeful de la Transporturi este de părere că aceste proiecte vor fi mai bine gestionate de autoritățile locale.
”E clar că în acest moment nu există forţa necesară să poată fi refăcute. De asemenea, le transmitem către autorităţile locale. Toate proiectele care stau în picioare. Eu provin din administraţia locală, am fost viceprimar la Timişoara şi preşedintele Consiliul Judeţean Timiş, deci ştiu că multe din aceste proiecte îşi găsesc finalitatea mai bine dacă sunt gestionate de autorităţile locale”, a mai spus Sorin Grindeanu.
În cadrul vizitei la Constanța, la sediul APC, Sorin Grindeanu a declarat ”în acest moment este valorificată zona rutieră. Pe zona feroviară, lucrurile sunt la 50% cu generozitate. Am venit însoțit de directorii generali de la CFR Marfa și CFR Infrastructură. În două zile, trebuiesc un plan de măsuri pentru liniile blocate – cu 700 de vagoane unde au crescut pomii prin ele și vegetația”.
”Este blocată activitatea portului Constanța pe linie feroviară. Rapid vom acționa. Degajarea acestor vagoane care blochează circulația pe zona feroviară va fi una rapidă. Suntem într-o competiție cu alte porturi de la Marea Neagră. O competiție pe care Statul Roman nu trebuie sa o piardă. Eu înțeleg interesele marilor companii care își desfășoară activitatea în Portul Constanța. Primul interes al statului este de a valorifica potențialul portului la maximum. Au aceste zile puține, iar săptămâna viitoare să venim cu propuneri și în Guvern, și înspre Parlament, și să venim cu soluții”, a mai spus ministrul Transporturilor.