Sorin Grindeanu, nemulțumit de infrastructura din România: Îmi doresc să fie făcute cât mai repede

Într-o declarație televizată, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a declarat că drulul din București către Timișoara durează 7 ore, dacă nu are ghinionul să prindă un accident pe drum. Acesta spune că partea Pitești-București este cea mai dificilă.

„Vineri am plecat cu mașina spre Timișoara. (…) Dacă prind accident pe Valea Oltului s-ar putea să fac foarte, foarte mult. Dacă nu prind accident pe Valea Oltului sau Dealul Negru, undeva în 7 ore. Bucata dificilă e Pitești-Sibiu. E groaznică acea bucată. De la Sibiu până la Timișoara, cu excepția unui lot de 14 kilometri, se merge pe autostradă.

Nu cred că există vreun ministru al Transporturilor care a început un proiect și să îl vadă și finalizat. Statul român în toți acești ani a rămas dator major cetățenilor din punctul de vedere al infrastructurii de transport. Eu sunt conștient de acest lucru. Desene cred că avem pentru următorii 50 de ani, din păcate lipsește punerea în practică”, a spus Sorin Grindeanu la Digi24.

Ce priorități are Ministerul Transporturilor pentru anul 2022

Acesta a mai declarat că ”în  2022 semnăm doar pe PNRR undeva în jur de 7 miliarde. Diferența, pe exercițiile bugetare de care vă aminteam. Problema e următoarea: acest plan investițional pe care l-am trimis la Comisie, am discutat cu domna Vălean, avem un masterplan aprobat în 2016, cu ok și de la Comisie. Pe baza acestui masterplan s-a făcut acest plan investițional. E nevoie de acest salt.”

”Eu le-am spus să nu pună termene în programul de guvernare. Nu îmi doresc să îmi iau angajamente patriotice. Îmi doresc să fie făcute cât mai repede. Am fost viceprimarul Timișoarei și am răspuns fix de acest domeniu. Știu că trebuie să fii corect cu constructorii și să ai argumentele să se poarte corect și ei cu tine.

Eu sper să ne apropiem de 2% pe infrastructură. Vreau să fiu realist. Am discutat cu colegul meu și i-am spus că nu vreau bugete mari care să nu fie cheltuite. Trebuie să fim realiști.

Pe PNRR sunt prinse 13 miliarde de euro, din această sumă, peste 4 miliarde sunt bani pentru infrastructura feroviară. Rețeaua este bună, ca termen este depășită. Aproape toată rețeaua feroviară din România trebuie să intre în reabilitare.”, a mai spus acesta.

Ministrul Transporturilor a mai declarat că dorește să facă un registru al constructorilor și al utilajelor.

”Vreau să fac un registru al constructorilor și al utilajelor. Trebuie să așezăm cadrul. Registrul utilajelor: de prea multe ori s-au mutat la mai multe licitații cu aceleași utilaje. Ne ajută. Să vedem live, de ce să nu vadă românii cum se lucrează pe autostrăzi. De ce să nu vedem pe siteul ministerul Transporturilor cum se lucrează pe autostrăzile din România, în direct?

Restructurarea TAROM. Situația nu e simplă la TAROM. S-a depus o cerere la Comisie pentru 190 de milioane de euro. Pentru asta, TAROM trebuie să facă niște lucruri. Aceste lucruri țin de optimizarea activității, rudele, eficența economică, aceste lucruri sunt prevăzute ca borne în PNRR și trebuie să se întâmple la anu și le voi urmări. Nu vreau să ajungem ca alte state care și-au pierdut companiile naționale. Suntem într-o perioadă în care evaluăm. Nu poate nimeni să vină să îmi impună persoane care să conducă anumite structuri din ministerul Transporturilor. Dacă va fi cazul, vor veni oameni care vor ști să facă treabă.”, a mai spus Sorin Grindeanu.