Ministrul Transporturilor și Infrastructurii din România, Sorin Grindeanu, a oferit noi detalii despre evoluția construcției podului de la Brăila. Potrivit spuselor sale, muncitorii sunt „un pic în întârziere”. Ce a cerut, vineri, oficialul din Guvern?
Sorin Grindeanu a declarat, vineri după-amiază, că întârzierile trebuie recuperate, iar muncitorii trebuie să își respecte termenele asumate.
Astfel că podul respectiv și drumurile de acces trebuie finalizate până la sfârșitul lui 2022, iar întregul contract trebuie finalizat în 2023.
„Față de acum câteva luni, lucrurile au înaintat destul de bine, dar nu foarte bine, ca să fiu cât se poate de corect. Până acum trebuiau ridicate toate cele 86 de tabliere.
S-au ridicat mai puțin de jumătate. Deci sunt un pic în întârziere și vor trebui să recupereze acest timp”, a anunțat Sorin Grindeanu pe contul său de Facebook.
Tot pe contul său de Facebook, acesta a anunțat că a fost semnat contractul pentru dezvoltarea Platformei Multimodale Galați, „un proiect care trenează de peste șapte ani de zile”.
A fost semnat contractul pentru dezvoltarea Platformei Multimodale Galați
„A fost semnat astăzi Contractul pentru dezvoltarea Platformei Multimodale Galați, un proiect care va asigura un flux mai eficient de mărfuri în acest port, prin reconfigurarea si îmbunătățirea infrastructurii publice rutiere și feroviare de acces în port.
Știm că acest proiect trenează de peste 7 ani de zile! Cel mai important este să fie finalizat, până anul viitor, deoarece acest proiect- în valoare de 94,14 milioane de lei (cu TVA inclus)- este finanțat prin POIM 2014-2020”, a scris Sorin Grindeanu pe rețelele sociale.
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii din România a precizat faptul că, prin semnarea contractului respectiv, va fi modernizată infrastructura rutieră din zona Platformei Multimodale pentru înlăturarea blocajelor în trafic.
De asemenea, va fi relocat un segment de cale ferată pentru fluidizarea traficului feroviar din zona portuară.
Potrivit spuselor sale, lucrările vor consta în modernizarea a 2,284 km de drum rutier, construirea unui sens giratoriu și crearea unui pasaj peste intersecția cu calea ferată în vederea eliminării blocajului în zona de acces în port și în construirea a 2,288 km de cale ferata nouă.
Amintim faptul că Sorin Grindeanu a vorbit recent despre Aeroportul Otopeni, spunând că a înregistrat una dintre cele mai rapide reveniri din Europa, după criza COVID-19. Totodată, Sorin Grindeanu a subliniat că este necesară introducerea unui nou terminal.
Sorin Grindeanu spune că Aeroportul Otopeni are nevoie de un nou terminal: „Știm cu toții”
El a subliniat că aeroportul respectiv și-a revenit după criza generată de pandemia de COVID-19, ajungând la nivel apropiat anului 2020.
„În primul rând, Aeroportul Otopeni are nevoie de un nou terminal și știm cu toții. E unul dintre aeroporturile din Europa care și-a revenit cel mai rapid.
Income-urile, veniturile la Aeroportul București sunt unele care sunt destul de mari iar planurile de dezvoltare și un terminal nou sunt absolut necesare”, a declarat Sorin Grindeanu.