În cadrul unei conferințe de presă vineri, Sorin Grindeanu a fost întrebat dacă este informat cu privire la graficul lucrărilor pentru modernizarea căii ferate Lugoj-Timișoara.
Sorin Grindeanu a exprimat nemulțumirea față de întârzierea începerii lucrărilor. El a subliniat problemele întâmpinate în obținerea soluțiilor necesare din partea Primăriei Timișoara.
Totuși, ministrul Transporturilor a menționat că s-a ajuns la un acord și că acum se intră în faza de execuție. Acesta a evidențiat necesitatea finalizării lucrărilor până la sfârșitul anului 2026.
Sorin Grindeanu nu este încântat că abia au început lucrările
”Eu nu pot să spun că sunt foarte mulţumit că s-a început abia acum. Ştiţi că au fost acele întârzieri cu tot felul de soluţii pe care nu le primeam, iarăşi de la Primăria municipiului Timişoara şi ştiţi acest lucru.
Într-un final s-a ajuns la acel acord, într-un final se intră în faza de execuţie. E foarte strâns calendarul. Noi trebuie să finalizăm aceste lucrări până la final de 2026”, a declarat Sorin Grindeanu.
Sorin Grindeanu a menționat că nu este îngrijorat de faptul că lucrările finanțate din PNRR pe zona rutieră nu vor fi finalizate. El a menționat că nu poate spune același lucru despre unele lucrări pe calea ferată.
”N-am niciun fel de emoţie că nu vor fi finalizate toate lucrările prinse în PNRR pe zona rutieră. Niciun fel de emoţie, nici Margina- oldea, nici A7-le, nici cele două tronsoane de pe Autostrada Transilvania. Fără niciun fel de dubii, banii din PNRR vor fi folosiţi şi accesaţi. Am semne de întrebare pe zona de CFR, pe anumite loturi.
Deci vor trebui să aibă un ritm foarte bun în următorii doi ani şi jumătate astfel încât să se încadreze în acest calendar de final de 2026”, a afirmat ministrul Transporturilor.
Lotul care străbate Timișoara, întârziat din cauza Primăriei
Sorin Grindeanu a explicat că întârzierea proiectului a fost cauzată de Primăria Timișoara. Inițial, s-a întâmpinat opoziție în ceea ce privește soluția la intersecția cu Baader, deși inițial fusese aprobată.
Ministrul a arătat că, după mai multe discuții publice și amenințarea retragerii proiectului, Primăria a acceptat dialogul și a colaborat pentru obținerea autorizațiilor.
”Dacă vorbim de lotul ăsta care străbate Timişoara, ştiţi că v-am mai spus, era intersecţia cu Baader, unde nu s-a dorit soluţia iniţială, deşi iniţial s-a dat această aprobare şi domnul Robu ştie foarte bine.
Până când iarăşi n-am ieşit public să spun: domnule, am înţeles, eu o să anunţ la Uniunea Europeană că renunţăm la proiectul de pe Timişoara. Nu aveam altă soluţie. Atunci s-au gândit cei de la Primărie că e bine totuşi să aibă un dialog cu noi”, a spus acesta.
Proiectele aflate în derulare și unde s-a început deja
Grindeanu a explicat că procesul de proiectare a fost finalizat. Conform acestuia, acum lucrările sunt în faza de execuție. El a spus că lucrările pe traseul Lugoj-Timișoara, în special până la Gara de Est, sunt în desfășurare.
Se așteaptă începerea lucrărilor și pe alte tronsoane în următoarele săptămâni. El a făcut trimitere la ruta Ronaț-Arad și apoi Caransebeș-Lugoj. Grindeanu a subliniat necesitatea unui ritm rapid al lucrărilor pentru a respecta calendarul.
„Au avut, într-un final am ajuns la un punct de vedere comun, şi-au dat acordul pentru autorizaţii, au fost în stare proiectanţii, după acel acord, să înceapă faza de proiectare, au terminat-o, în mare parte, acum s-a intrat în faza de execuţie. E fază de execuţie cu procent destul de bun pe Lugoj-Timişoara până la Gara de Est şi dacă mergeţi pe traseu o să vedeţi că se lucrează, pe CFR, s-a început aici.
În următoarele săptămâni se va începe şi de la Ronaţ spre Arad, urmând ca, eu zic ca într-o lună-două, mai degrabă, să se înceapă şi pe tronsonul Caransebeş-Lugoj. Ritmul, repet, trebuie să fie unul foarte bun ca să ne înscriem în calendar”, a relatat Grindeanu.
El a fost întrebat dacă mai sunt probleme pe un alt lot de cale ferată unde au loc investiţii. Sorin Grindeanu a menționat că pe tronsonul Episcopia Bihorului-Cluj se lucrează în prezent pe trei loturi din patru, urmând să se intre și pe al patrulea. A subliniat modul exemplar de colaborare între CFR și Primăria Oradea, în contrast cu experiența cu Primăria Timișoara.