Sorin Grindeanu a vorbit vineri, 17 noiembrie, despre recomandările prevăzute în raportul CESTRIN, referitor la neconformitățile de la podul de la Brăila. Astfel, ministrul Transporturilor a subliniat că situația este una complexă.

Potrivit raportului, trebuie refăcută hidroizolaţia şi este necesară instalarea unui nou covor asfaltic.

Sorin Grindeanu dezbate situația lucrărilor de la podul de la Brăila

„Am mai spus despre acea companie următorul lucru: că parcă au dublă personalitate, într-o parte lucrează bine şi dau exemplu unde se lucrează bine, pe lotul de autostradă Piteşti-Curtea de Argeş, unde se înaintează extraordinar de bine şi unde, dacă îşi menţin ritmul, vor termina anul viitor, pe vremea asta, acel lot 5 de autostradă, înainte de termen. S-a lucrat extraordinar de bine. S-a ajuns peste 50, undeva spre 60%, peste toate aşteptările. Asta ar fi o personalitate”, a declarat Sorin Grindeanu.

De asemenea, acesta a amintit de decizia Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Autoritatea a hotărât să nu recepționeze lucrările la podul de la Brăila, dacă problemele nu sunt rezolvate.

Au fost solicitate diverse expertize independente care au scos în evidenţă anumite lucruri care trebuie să fie remediate de către compania care a construit podul.

„Pe partea cealaltă, e toată istoria, nu doar asta ce m-aţi întrebat, cea legată de pod, unde au fost diverse desfăşurări şi unde CNAIR a luat decizia corectă, şi anume aceea de a nu recepţiona, nici nu pot legal să facă acest lucru cei de la CNAIR, atâta timp cât nu sunt îndepărtate toate neconformităţile. Ştiu că s-a solicitat de către CNAIR, s-au solicitat diverse expertize independente care au scos în evidenţă anumite lucruri care trebuie să fie remediate de către compania care a construit podul. Altfel nu se recepţionează. Nu se întâmplă aceste lucruri, e o chestiune care ţine şi de finanţe în ceea ce îi priveşte şi de anumite plăţi, eliberări de garanţii şi toate lucrurile care decurg din nerecepţionarea unei lucrări”, a mai spus Sorin Grindeanu.

Compania care a construit podul trebuie să rezolve mai multe probleme

Potrivit ministrului, compania care a construit podul trebuie să rezolve mai multe probleme. Toate neconformităţile trebuie să fie îndepărtate, pe cheltuiala companiei respective, nu pe altă cheltuială, a subliniat ministrul.

„Mai mult decât atât, eu mă aştept să se ţină de cuvânt şi să termine descărcarea pe Jijila, de pe malul tulcean, până la sfârşitul anului, că aşa s-au angajat. Mă aştept să se ţină de termenul pe care îl au cu macaralele, pentru că e acel ordin dat de către CNAIR ca până la sfârşitul acestei luni să finalizeze. Dacă nu, eu am anunţat în urmă cu vreo două săptămâni, când am fost la Brăila, se va deschide 24 din 24. Nu e posibilă o asemenea atitudine. Aici lucrurile sunt cât se poate de clare. Toate neconformităţile trebuie să fie îndepărtate, pe cheltuiala companiei respective, nu pe altă cheltuială”, a declarat Sorin Grindeanu.

Amintim că circulaţia a fost deschisă pe noul pod de la Brăila, în această vară. Totuși, au apărut deja mai multe nereguli care sunt reparate de către constructor.

Ministrul spune că este necesară o rectificare bugetară în luna decembrie

În altă ordine de idei, ministrul a spus și că este necesară o rectificare bugetară în luna decembrie.

„Cred că va fi. Dacă vreţi o părere personală, cred că este necesar să existe în decembrie o rectificare şi sigur avem nevoie la Transporturi de bani, ca de obicei, care să meargă şi nu cerem decât bani care să meargă în investiţii şi eventuale lucruri care au rămas neacoperite iniţial prin bugetul aprobat la sfârşitul anului trecut”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Acesta a precizat că anul viitor va avea nevoie de un buget mai mare la Ministerul Transporturilor, de aproximativ 30 de miliarde de lei. În acest an, bugetul ministerului a fost de aproximativ 23 de miliarde de lei.

De la începutul construcției sale, podul de la Brăila a întâmpinat dificultăți tehnice și întârzieri, fiind promovate drept cauze complexitatea sa structurală și condițiile geografice ale amplasamentului.

Finanțarea inconsistentă și schimbările politice au adăugat la incertitudinea proiectului. Mai mult, problemele legate de calitatea materialelor și a muncii au ridicat preocupări privind siguranța și durabilitatea podului.