În postarea făcută pe rețeaua de socializare, ministrul Transporturilor spune că Lotul 1 din sudul Autostrăzii de Centură a Capitalei este terminat în proporție de 33,7%, în timp ce al doilea lot este terminat în proporție de peste 50%.
„Lotul 1: 33,7%, Lotul 2: peste 50%. Pe Lotul 1 (16,93 km) şi pe Lotul 2 (16,30 km) antreprenorul trebuie să construiască 29 de poduri şi pasaje pentru care sunt necesare 1460 de grinzi”, spune Sorin Grindeanu.
Acesta mai spune că au fost montate 24 de grinzi pe Lotul 1 și 425 de grinzi pe Lotul 2. De asemenea, ministrul Sorin Grindeanu mai spune că în noaptea de joi spre vineri au fost montate trei grinzi metalice la una dintre deschiderile pasajului rutier care traversează Autostrada Soarelui.
”Până acum au fost montate 24 de grinzi/ Lot 1, 452 de grinzi/ Lot 2. Trei grinzi metalice au fost montate aseară la una dintre deschiderile pasajului rutier care traversează A2 (Autostrada Soarelui)”, mai arată ministrul.
În plus, spune Sorin Grindeanu, la finalul sezonului estival vor fi impuse noi restricții temporare de circulație pentru ca alte grinzi să fie montate.
”Urmează, după încheierea sezonului estival, să fie impuse noi restricţii temporare de circulaţie, pentru montarea altor grinzi pentru structurile amplasate pe cele două loturi în lungime totală de 33,23 km”, se arată în mesajul postat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Amintim că termenul contractual de finalizare al celor două loturi ale sectorului de sud al Autostrăzii de Centură a capitalei (A0) este anul 2023.
Alături de mesajul respectiv, ministrul Sorin Grindeanu a postat și un videoclip care arată evoluția lucrărilor.
Autostrada Sibiu-Pitești, lucrările continuă cu succes
Lucrările pentru autostrada Sibiu – Pitești, un proiect de mare amploare al cărei termen de finalizare este 2026, merg strună. Și Revista Capital urmărește progresul, pas cu pas.
Treaba, însă, merge foarte bine, chiar dacă, zilele acestea, vremea nu este tocmai ideală. Iată ce am aflat de la fața locului.
Astfel, acum se efectuează următoarele lucrări:
La pasajele principale, coloanele forate([mobilizate 9 instalaţii de foraj), radierele şi elevaţiile (la 10 din cele 21 structuri principale);
La terenul de fundare şi la radierele şi elevaţiile podurilor casetate de pe autostradă, din nodul rutier Băiculeşti şi de pe drumurile de întreţinere (la 37 din cele 75 poduri casetate);
Se montează dale prefabricate la podurile casetate;
La terenul de fundare şi la fundaţiile podeţelor cadru tip C2 şi P2 de pe autostradă;
Se aprovizionează carcase de armatură pentru coloane forate, radiere şi elevaţii la structurile principale;
Se aprovizionează armatura pentru radiere şi elevaţii poduri casetate şi elemente prefabricate pentru podurile casetate;
Lucrări de terasamente, respectiv:
-decapare pământ vegetal şi îndepărtare vegetaţie autostradă şi nodul rutier Curtea de Argeş;
Lucrări de consolidări, respectiv:
îmbunătăţirea terenului de fundare cu lianți hidraulici;
îmbunătăţirea terenului de fundare cu blocaj din piatra brută;
De asemenea, au fost finalizate lucrările de cercetare arheologică pe siturile nr. 3 şi 5.