Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și-a cerut scuze românilor care au așteptat trei ore pentru a-și recupera bagajele de pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București. Acesta a ținut să le reamintească oamenilor cine este responsabil cu livrarea bagajelor. Totodată, a oferit câteva sfaturi utile pentru cei care zboară în perioada vacanței de vară.
Sorin Grindeanu, sincere scuze pentru incidentul de pe Aeroportul Otopeni
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și-a cerut scuze românilor care au așteptat trei ore pentru a-și recupera bagajele de pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă” București.
Acesta a ținut să le reamintească oamenilor că firma care se ocupă de handling are contract cu compania aeriană, nu cu Aeroportul Otopeni. Totuși, el îl va pune pe directorul interimar de la Aeroportul Otopeni să cerceteze situația.
„Am văzut un incident, în schimb (…), care s-a întâmplat aseară, o întârziere de livrare de bagaje pe Otopeni de vreo trei ore. În primul rând, eu îmi cer scuze ca ministru.
Doi- vreau să spun, competenţa este următoarea, ca să fie foarte clar pentru cei care nu ştiu, firma care trebuie să se ocupe de handling, de adusul acestor bagaje are contract cu compania aeriană, nu cu aeroportul. Deci (…) acea companie are contractul cu această altă companie care se ocupă de handling, ceea ce nu înseamnă că nu o să-l pun pe directorul interimar de la de la aeroport să cerceteze despre ce este vorba.
Dar, repet, linia de competenţă este asta, dar, având în vedere că e în incinta aeroportului, îmi cer eu scuze în numele acelei companii de handling care nu e a statului, e o companie privată”, a explicat Grindeanu, vineri, 19 iulie 2024.
Sfaturi utile pentru cei care zboară în perioada vacanței de vară
În perioada vacanței de vară, numărul curselor crește semnificativ, astfel că incidente de genul acesta se întâmplă adesea. Ministrul Transporturilor le recomandă românilor să aleagă curse directe în această perioadă. Totuși, dacă aveți curse cu legătură, încercați să le luați pe cele de dimineață pentru că sunt mai multe șanse să apară un incident neplăcut pe parcursul zilei decât dimineața.
În plus, anul acesta, au avut loc multe incidente din cauza vremii extreme. Fie din cauza furtunilor, fie din cauza incendiilor de vegetație. Pe scurt, incidente care au dat peste cap traficul în marile aeroporturi din Europa.
„Pe perioada verii, aproape… nu ştiu dacă se dublează, dar aproape se dublează numărul de curse, având în vedere că sunt chartere de vacanţă. Sunt lucruri care sunt normale în această perioadă a anului. În momentul în care un singur aeroport important din Europa are un mic incident care ar duce la o rostogolire, acel lucru se vede peste tot, aproape peste tot în Europa, la toate aeroporturile.
Dacă pot să fac o recomandare pe care încerc să o aplic şi eu atât cât pot este că, dacă se merge cu avionul în această perioadă de vară, să încercaţi să aveţi curse directe, iar dacă aveţi curse cu legătură, adică trebuie să schimbaţi undeva, (…) să încercaţi să le luaţi pe cele mai de dimineaţă, fiindcă cu cât mergi mai încolo pe parcursul zilei, cu atât e mai mare probabilitatea să apară un incident, aşa cum am spus mai devreme, care să dea peste cap traficul. Nu e primul an în care se întâmplă lucrurile acestea”, a reamintit oficialul român.
Printre călătorii afectați de întârzierea bagajelor s-au numărat primarul Sectorului 5 București și europarlamentarii români Gheorghe Piperea și Eugen Tomac. Oamenii erau revoltați că nu există personal handling care să descarce bagajele.
„Două ore, două ore şi jumătate. Patru oameni probabil că o să fac o echipă de voluntariat să chem să ne ducem să rezolvăm bagajele că văd că, conducerea Aeroportului Otopeni sau TAROM…”, a spus primarul Sectorului 5 București, Cristian Popescu Piedone.