Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat marți, 30 mai, că au fost depuse trei oferte pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Brașov-Bacău (A13).
S-au depus trei oferte pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Brașov – Bacău
Potrivit lui Sorin Grindeanu, constructori din România şi Turcia concurează pentru adjudecarea contractului în valoare de 77,191 milioane de lei, fără TVA.
„Au fost depuse astăzi trei oferte pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Braşov- Bacău (A13)! Constructori din România şi Turcia concurează pentru adjudecarea contractului în valoare de 77,191 milioane de lei (fără TVA), finanţat prin Programul Transport (PT)”, a scris acesta pe Facebook.
Ministrul a adăugat că studiul de fezabilitate trebuie finalizat de către câștigător în termen de 24 de luni, iar „apoi va fi lansată licitaţia pentru proiectarea şi construcţia celor aproximativ 164 de km ai acestei autostrăzi”.
„A13 va asigura o conexiune rutieră de mare viteză între Moldova şi Transilvania!”, a conchis el.
Au început pregătirile pentru construirea tunelului autostrăzii Sibiu – Pitești
Aceasta nu este însă singura veste bună pe care Ministerul Transporturilor o dă săptămâna aceasta. Luni, pe 29 mai, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul instituției, a anunțat că Porr Construct, o companie austriacă de construcții, a început pregătirile pentru construirea primului tunel de autostradă în zona montană, parte din Autostrada Sibiu-Pitești.
„Aici este locul unde începe construirea primului tunel de autostradă prin Carpați, parte din Autostrada Sibiu-Pitești. Am fost pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu-Pitești în locul în care începe construirea primului tunel de autostradă în zona montană, pentru care antreprenorul a început lucrările pregătitoare.”, a scris oficialul pe Facebook.
Scrioșteanu a mai precizat că tunelul are o lungime de 1,3 km și este format din două galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. De asemenea, va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim: câte două benzi pe sens și acostamente; sistem de ventilație; sistem de evacuare; iluminat public; sistem de comunicare; câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului, a adăugat acesta.
Potrivit secretarului de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, antreprenorul estimează un termen de doi ani pentru săpătura tunelului, un an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare.
„În luna ianuarie anunțam o serie de premiere în infrastructura rutieră pe care le vom atinge în acest an, printre acestea fiind și începerea primei lucrări de autostradă în zonă montană, care prevede și construcția acestui tunel de autostradă.
Secțiunea 4: Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de circa 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde și construcția unui nod rutier la Țigveni, care va face conexiunea cu secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești.”, a mai scris Irinel Ionel Scrioșteanu pe Facebook.