Potrivit unui comunicat transmis, miercuri, 22 decembrie 2021 a fost semnat Ordinul Comun al ministrului Transporturilor și Infrastructurii și ministrului Lucrărilor Publice și Administrației, prin care este aprobată schema de ajutor de stat pentru aeroporturile cu un trafic anual cuprins între 200 de mii și 3 milioane de pasageri.

Prin aprobarea acestui Ordin se va asigura astfel acoperirea deficitului de lichidități cu care se confruntă un număr de 7 aeroporturi din România, din cauza crizei generate de pandemia COVID 19.

Valoarea totală a bugetului schemei de ajutor de stat este de până la 51,5 milioane de lei.

„În raport cu solicitarea Asociației Aeroporturilor din România, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și a Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, Guvernul a aprobat, în ședința din data de 04.10.2021, Memorandumul cu tema: Acordarea unor ajutoare de stat operatorilor economici care administrează aeroporturile care în anul 2019 au înregistrat un trafic de pasageri mai mare de 200.000 de pasageri și mai mic de 3 milioane pasageri, pentru depășirea dificultăților financiare cu care se confruntă, cauzate de criza generată de pandemia COVID-19, în baza art. 107 alin.(3) lit. b) din Tratatul privind Funcționarea Uniunii Europene și a Cadrului temporar pentru măsurile de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei pandemii de COVID-19, promovat de Comisia Europeană, care prevede un buget total de 51.544 mii lei, pentru operatorii economici care administrează aeroporturile mai sus menționate”, se precizează în comunicat.

Ce aeroporturi primesc ajutor de stat?

Astfel, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj, Aeroportul Internațional Iași, Sibiu, Craiova, Aeroportul Internațional „George Enescu” din Bacău, Aeroportul Internațional „Ștefan cel Mare” din Suceava, dar și de Aeroportul Internațional „Traian Vuia” din Timișoara vor primi ajutor prins chema aprobată.

Schema de ajutor de stat a fost autorizată de către Comisia Europeană, în data de 13.12.2021, se mai arată în documentul citat. Sumele vor putea fi folosite pentru achitarea facturilor restante, ceea ce va aduce la echilibrarea bugetelor de venituri și cheltuieli ale respectivelor aeroporturilor.

În ceea ce privește aeroportul „Traian Vuia” din Timișoara, aflat sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), acesta poate primi până la 9 milioane de lei, bani alocați prin bugetul MTI. Astfel, anul viitor, aeroportul din Timișoara, va putea să își continue activitatea la standardele specifice de siguranță, securitate și de calitate a serviciilor.