„Centrul Tehnic Renault reprezintă pentru România un exemplu de cum trebuie să se dezvolte o companie de succes”, a declarat premierul. El a amintit că Centrul de la Titu este al doilea de acest tip al companiei Renault, după cel din Franţa.
„Am avut discuţii aplicate cu reprezentanţii Renault. (…) Nu sunt primul, dar sper să fiu ultimul cu care să se discute despre infrastructură. Se discută din 2007 de acest lucru aici. Cred că e timpul să uităm de vorbe, să trecem la fapte. I-am asigurat pe reprezentanţii Renault că infrastructura, mai ales tronsonul Sibiu – Piteşti, e una dintre priorităţile noastre”, a spus Grindeanu.
În ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii, acesta a arătat că îşi doreşte ca ritmul să fie „cu totul şi cu totul altul”.
„E vremea să terminăm cu vorbele, mai ales din punct de vedere al infrastructurii, şi să se vadă lucruri. Avem bani, sunt bani europeni pe care până în acest moment România nu a ştiut să-i cheltuie. Aici cred că e o vină a tuturor guvernelor din trecut. Nu vreau ca Guvernul pe care îl conduc să se înscrie în această listă”, a susţinut Sorin Grindeanu.
Şeful Guvernului a făcut la centru tehnic Renault de la Titu un test cu Dacia Duster dotată cu o cutie de viteze automată, dar şi cu o maşină electrică. „Chiar mă bucur, e pentru prima dată când am condus un Duster cu cutie automată. Vă rog frumos să încercaţi. (…) E o senzaţie plăcută”, i-a îndemnat prim-ministrul pe jurnalişti, conform Agerpres.
De asemnea, directorul Renault Group România, Yves Caracatzanis, a declarat că grupul francez susţine măsurile care sprijină dezvoltarea pieţei de vehicule noi, programul Rabla fiind important pentru că permite clienţilor să aibă acces la vehicule noi şi moderne.
„În ce priveşte piaţa de vehicule noi şi de vehicule de mâna a doua, susţinem măsurile care sprijină dezvoltarea pieţei de vehicule noi, programul Rabla este important pentru noi şi permite clienţilor să aibă acces la vehicule noi şi moderne, deci pentru noi este un aspect major acesta. Am văzut rezultatele pe vehicule importate la sfârşitul lui februarie, urmărim cu interes evoluţia raportului şi echilibrului între procentul de vehicule noi şi vehicule importate în România”, a spus directorul Renault România, Yves Caracatzanis, întrebat despre eliminarea timbrului de mediu şi varianta găsită de Guvern pentru înlocuirea acestuia.
Directorul Renault România a prezentat şi care au fost subiectele discutate cu premierul Sorin Grindeanu. „Există cinci puncte majore pe care le-am discutat, în primul rând piaţa de vehicule noi şi subiectul înnoirii parcului auto, un alt subiect de interes este educaţia, tot ceea ce ne permite să pregătim viitorul şi să avem un sistem educativ care să corespundă nevoilor noastre, apoi evident competitivitatea, infrastructura. Iată, acestea sunt subiectele pe care le-am abordat cu domnul prim ministru, într-un spirit constructiv şi de parteneriat”, a precizat directorul Renault România, Yves Caracatzanis.