Sorin Grindeanu a fost întrebat sâmbătă, 8 aprilie, dacă operatorul naţional de transport aerian TAROM va intra în faliment. În acest context, ministrul Transporturilor a răspuns negativ.
„Zilele acestea am primit ultimul agreement de la Comisie pentru acel ajutor de la Comisia Europeană.
Eu cred că am intrat pe linie dreaptă şi o să-l primim. În niciun caz nu intră în faliment”, a declarat Sorin Grindeanu la Prima TV.
Sorin Grindeanu admite că preţurile sunt mari
De asemenea, ministrul Transporturilor a spus și că preţurile sunt mari, iar „condiţiile, de multe ori, nu reflectă aceste preţuri”.
„O companie de mărimea TAROM-ului trebuie să aibă în jur de 500, hai să zic 600 de angajaţi. TAROM-ul are mai mult decât dublu, în acest moment. Eu nu spun că asta este soluţia, să dăm oamenii afară, dar unele din serviciile pe care TAROM-ul le are internalizate în acest moment, din punctul meu de vedere, trebuie să fie externalizate.
Din 600 de oameni cât ar trebui să aibă o companie de această mărime, 90 şi ceva la sută trebuie să fie personal navigant, nu de alte tipuri”, a completat Sorin Grindeanu, subliniind că fosta conducere a companiei „nu a avut tăria necesară” să rezolve această problemă.
Potrivit informațiilor oferite de Sorin Grindeanu, conducerea are nevoie de „îndrăzneală” pentru a lua anumite decizii necesare redresării companiei.
Informațiile oferite anterior de Sorin Grindeanu despre viitorul TAROM
Anterior, ministrul Transporturilor a subliniat că TAROM are nevoie de „un director care să aibă experienţa necesară de a lua taurul de coarne acolo”.
„Este nevoie la Tarom de un director care să aibă experienţa necesară de a lua taurul de coarne acolo. (…) L-am asigurat pe directorul Tarom la începutul mandatului că are toată susţinerea mea să ia decizii corecte chiar dacă sunt dureroase pentru a salva Tarom.
Nu le-a luat la intensitatea la care trebuia să le ia. (…) Eu îmi păstrez doza de optimism, pentru că are capacitatea să se restructureze. România are piaţa necesară în a susţine o companie ca Tarom, dacă vom găsi un manager care să aibă forţa necesară, (…) susţinerea necesară să ia aceste decizii, absolut necesare.
O companie de mărimea Tarom ar trebui să aibă 600 de angajaţi, din care 90% personal navigant, asta trebuie să fie proporţia. Acum sunt peste 1.000 bine, proporţia nu este de 90% personal navigant”, a precizat Sorin Grindeanu în luna ianuarie.