Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești înregistrează întârzieri

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Sorin Grindeanu, a anunțat joi că lucrările Tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești înregistrează întârzieri.

„Este evident că în acest ritm nu va finaliza lucrările până la sfârșitul acestui an. Dacă nu își îmbunătățește mobilizarea, acesta va suporta consecințe contractuale severe. Vreau să ia foarte în serios acest avertisment și sper să nu fiu nevoit să îl pun în aplicare”, a spus el.

La polul opus, saptămâna viitoare, vor fi dați în folosință alți 21,35 de km din Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești.

„Practic cei aproape 40 de km ai acestui tronson vor asigura inclusiv varianta de ocolire a municipiilor Slatina și Balș. Odată evitate aceste localități extrem de aglomerate de pe traseu, drumul între Pitești și Craiova va putea fi parcurs într-un timp considerabil mai scurt și în condiții de siguranța mult mai mari. Am încredere în constructorul român că va demonstra aceeași seriozitate și în privința tronsoanelor 3 și 4, la care lucrează”, a scris, joi seară, Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

Amintim faptul că Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a anunțat marți că în curând vor începe lucrările la Autostrada Moldovei.

Încep lucrările la Autostrada Moldovei

Sorin Grindeanu a anunțat marți pe pagina sa de Facebook că a fost emis ordinul de începere a lucrărilor pentru primii 28 de kilometri din A7, secțiunea Muntenia. El a precizat că lotul doi al Autostrăzii Ploieşti-Buzău, între Mizil și Pietroasele, va intra în execuție în mai puțin de o lună, mai precis pe data de 11 august. Pentru construirea acestui lot, care include 20 de poduri, SC CONI SRL-TRACE GROUP HOLD are un buget de peste 1,24 de miliarde de lei fără TVA  și o perioadă de 20 de luni pentru a executa.

Potrivit spuselor sale, acest lot este primul dintre cele 13 pe care le are Autostrada Moldova care urmează să fie construite între Ploiești și Pașcani. Ele vor avea o lungime de 320 de kilometri și sunt finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Tot marți, Sorin Grindeanu a anunțat că au fost depuse 28 de oferte pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate necesare construirii drumului de mare viteză Filiași – Lugoj.

„Drumul, care va avea o lungime de aproximativ 230 de km, este împărțit în 4 loturi, astfel încât pe măsură ce sunt finalizate Studiile de Fezabilitate să poată fi lansate cât mai eficient în licitație contractele pentru proiectare și execuție:

  • Lotul 1 (Filiași-Drobeta Turnu Severin), are o lungime de aproximativ 70 de km și o valoare estimată a contractului pentru elaborarea SF de 28,19 milioane de lei fără TVA
  • Lotul 2 ( Drobeta Turnu Severin – Domașnea), are o lungime de aproximativ 65 de km și o valoare estimată a contractului pentru elaborarea SF de 47,79 milioane de lei fără TVA
  • Lotul 3 (Domașnea-Caransebeș), are o lungime de aproximativ 45 de km și o valoare estimată a contractului pentru elaborarea SF de 25,38 milioane de lei fără TVA.
  • Lotul 4 (Caransebeș-Lugoj), are o lungime de aproximativ 50 de km și o valoare estimată a contractului pentru elaborarea SF de 18,79 milioane de lei fără TVA.

Durata Contractelor pentru realizarea Studiilor de fezabilitate este cuprinsă între 18 și 26 de luni:

  • Filiași – Drobeta Turnu Severin: 18 luni
  • Drobeta Turnu Severin -Domașnea: 26 de luni
  • Domașnea-Caransebeș: 22 de luni
  • Caransebeș – Lugoj: 18 luni”, scrie într-o postare de pe pagina de Facebook a lui Sorin Grindeanu.