Aceste tronsoane, care leagă DN1 (Corbeanca) de A3 (Afumați) și DN2 (Pantelimon), vor permite circulația pe o porțiune semnificativă a autostrăzii, spune Sorin Grindeanu. Ministrul a adăugat că, în următoarele 10-15 zile, vor fi finalizate și alte tronsoane de autostradă, care vor adăuga între 80 și 90 de kilometri de drumuri rapide în circulație.
Sorin Grindeanu spune că realizarea acestei legături reprezintă un moment crucial
Grindeanu a subliniat că realizarea acestei legături între lotul 2 și lotul 3 reprezintă un moment crucial atât pentru Ministerul Transporturilor, cât și pentru Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Potrivit ministrului, acest progres se datorează atât eforturilor constructorilor, cât și activității remarcabile a echipelor CNAIR, care au lucrat intensiv pentru a finaliza lucrările înainte de termen.
Grindeanu a mai menționat că în anul anterior au fost finalizați 20 de kilometri din lotul 2, dar jumătate dintre aceștia nu puteau fi utilizați din cauza unor erori de proiectare anterioare. Însă, prin mobilizarea echipelor, aceștia au reușit să finalizeze lucrarea, astfel încât acum întreaga porțiune să poată fi folosită.
„Pentru mine, pentru CNAIR, pentru minister, este foarte important că am ajuns astăzi să facem această legătură între lotul 2 și lotul 3, adică într-un final să folosim A0 tot, de la DN1 până la DN2. Știți foarte bine că anul trecut noi am terminat 20 km, lotul 2, din care puteam folosi aproximativ jumate. Cealaltă jumătate, din cauza inteligenței unor domni din trecut care au făcut această lotizare, era muzeu. Am rugat constructorii, împreună cu colegii de la CNAIR, să se focuseze pe acești 2 km, astfel încât să facem această legătură până la DN2 și să folosim și ceilalți aproximativ 9 km care nu erau folosiți din lotul 2. Astăzi, undeva după-masă, dacă nu mă înșel, vom putea să dăm drumul la circulație, să facem această legătură de care vă vorbeam încă de anul trecut”, a spus Grindeanu, într-o conferință de presă.
Termenele pentru loturile 3 și 4 ale autostrăzii vor fi respectate
Ministrul a exprimat speranța că termenele pentru loturile 3 și 4 ale autostrăzii vor fi respectate și că până la sfârșitul anului viitor se va putea circula pe autostradă de la DN1 până la A2.
„Eu sper ca termenele de anul viitor, atât pentru lotul 3, cât și pentru lotul 4 – așa cum știți, lotul 4 s-a început, se lucrează – să fie respectate, astfel încât, la sfârșitul anului viitor, de la DN1 până la A2 să se poată merge pe autostradă. E un lucru important, e un lucru pe care indiferent cine va veni la guvernare, cine va fi ministru, trebuie să-l urmărească”, a transmis Grindeanu.
De asemenea, Grindeanu a detaliat alte progrese care vor avea loc în perioada următoare. În următoarele 10-15 zile, vor fi date în folosință două noi tronsoane de autostradă, între Ploiești și Buzău, inclusiv lotul 3 între Buzău și Focșani, și o porțiune de 16 kilometri pe lotul 5 Pitești – Curtea de Argeș, care vor fi deschise înainte de termen. Ministrul a apreciat activitatea constructorilor și a celor de la CNAIR, subliniind că majoritatea lucrărilor sunt finalizate înainte de termen, ceea ce este un rezultat foarte pozitiv.
„Mai vreau să fac un anunț legat de ceea ce se va întâmplă și în zilele următoare la CNAIR, la Ministerul Transporturilor. În următoarele 10-15 zile vom mai putea să dăm în circulație cele două loturi între Ploiești și Buzău, adică de la Dumbrava până la Pietroasele, vom putea să dăm în circulație lotul 3, între Buzău și Focșani, vom putea să dăm în circulație înainte de termen cei 16 km de la Pitești până la Băiculești, înainte de Curtea de Argeș, pe acel lot 5 Pitești – Curtea de Argeș. Dacă stăm să le adunăm, sunt 80-90 de km, cred, care vor fi dați în circulație în următoarele 15 zile. Eu chiar vreau să îi felicit în primul rând pe colegii de la CNAIR, pentru că au fost extraordinar de activi în acest an, dar și pe constructori, pentru că au făcut treabă foarte bună. Majoritatea lucrărilor pe care le-am amintit mai devreme sunt înainte de termen. De fapt, eu cred că, în afară de cele două loturi între Dumbrava și Pietroasele, restul toate sunt înainte de termen, ceea ce un lucru foarte bun”, a mai spus ministrul.
Circulația pe A0 Nord și între DN2 va fi posibilă începând cu ora 13:00
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a menționat, în cadrul aceleași conferințe de presă, că circulația pe A0 Nord și între DN2 va fi posibilă începând cu ora 13:00, datorită finalizării unei bretele de descărcare care va permite legătura între autostradă și DN2. Pistol a adăugat că restul lucrărilor la lotul 3 progresează conform planului, iar finalizarea acestuia va permite conectarea cu lotul 4 și continuarea drumului până la autostrada A2.
„Vorbim acum de cei aproximativ 9 km aferenți lotului 2, care au fost finalizați anul trecut, dar, din păcate, nu au avut descărcare. Practic, acum am realizat această descărcare în DN2 printr-o girație la nivel, astfel încât să putem să folosim A0 de la DN1 – A3 până în DN2. Se va circula pe o bretea de descărcare din autostrada A0 în DN2. Evident că viteza de circulație este de 50 km/h în zona girației. Practic, trebuie respectate regulile girației. Lucrările pe restul lotului care merge până în DN3 (n.red. lotul 3 ) progresează relativ bine, anul viitor el trebuie finalizat, astfel încât să putem să realizăm legătura cu lotul 4, cu termen de finalizare tot anul viitor până în autostrada A2. Ce pot să vă spun e că astăzi la ora 13:00 vom deschide circulația (n.red. pe lotul 2 și parțial lotul 3)”, a explicat Pistol.
Președintele Consiliului Județean Ilfov a subliniat impactul pozitiv al acestei deschideri asupra aglomerației din Capitală
Președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma, a subliniat impactul pozitiv al acestei deschideri asupra aglomerației din Capitală. Conform acestuia, noile tronsoane vor reduce numărul de mașini care vor mai trebui să pătrundă în București, având un impact semnificativ asupra fluidizării traficului și asupra mediului înconjurător.
„Pentru noi, pentru județul Ilfov, această investiție este extrem de importantă. În primul rând, județul Ilfov este regiunea cu cea mai mare creștere demografică din Europa. Foarte multe mașini vor evita Bucureștiul, ceea ce va fi un impact pozitiv și pentru cetățenii din București și pentru cetățenii din Ilfov în ceea ce privește traficul. Evident, va avea un impact pozitiv și pentru mediul înconjurător și cel mai important pentru noi este din punct de vedere economic ce înseamnă această autostradă. Orice investiție de infrastructură mare rutieră aduce de la sine și o creștere economică, pentru că sunt foarte multe firme care până acum au evitat să construiască, să-și stabilească sediile în județul Ilfov din cauza traficului îngreunat. (…) De-abia aștept ca în 2026 să se circule pe întreaga autostradă de centură”, a afirmat Hubert Thuma.
Această deschidere de tronsoane este un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, contribuind la îmbunătățirea conectivității între principalele orașe din jurul Capitalei și la reducerea presiunii asupra rețelei de drumuri existente.