Sorin Minea, preşedintele Romalimenta, spune că risipa alimentară va continua atât timp cât cheia comerţului este reclama pe principiul \'3 salamuri la preţ de 1\',
Sorin Minea crede că în acest context există o problemă gravă dacă ajungi să cumperi cinci kilograme de salam în loc de 200 de grame, a declarat, marţi, , într-o conferinţă de specialitate.
"Cei care au bani cumpără mai puţin decât cei care nu au bani. La noi este vorba despre incitarea consumatorului. Atât timp cât cheia comerţului este reclama pe principiul '3 salamuri la preţ de 1', atunci lucrurile vor continua în acest mod. Ieftinirea, în ultima zi, a termenului de valabilitate arată foarte frumos, dar consumatorul va fi tentat să cumpere mai mult şi, evident, să arunce mai mult şi mai repede nişte alimente", a spus preşedintele Federaţiei Patronatelor din Industria Alimentară – Romalimenta .
Ne învârtim în jurul cozii. Să cumperi cinci kilograme de salam în loc de 200 de grame înseamnă că ai o problemă gravă. Am rămas la aceleaşi cutume de a avea congelatorul burduşit de carne. În cămară, văd la mine, ca în loc de o sticlă de ulei sunt cinci, pentru că are nevastă-mea grijă de asta. Pe mine mă pufneşte râsul. Este ceva ilogic în ceea ce facem. Tendinţa de a prelungi termenele de valabilitate a produselor este cu dus şi întors pentru că sunt tentat să cumpăr tocmai că expiră mai târziu", a afirmat Minea.
Reprezentantul Romalimenta a menţionat că românilor nu li s-a explicat, în ultimii 25 de ani, care este sensul sintagmei 'A mânca sănătos'.
"Au trecut 25 de ani de la o perioadă de tristă amintire în care nu se arunca mâncare, pentru că nu era. Azi, avem foarte multă mâncare, frumos ambalată, pe care o cumpărăm şi o aruncăm. Nimeni nu s-a chinuit, în aceşti ani, să explice oamenilor cum e cu sintagma 'A mânca sănătos'", a subliniat şeful Romalimenta.
Federaţiile şi asociaţiile reprezentative din domeniul alimentar şi din cel de ambalaje participă, marţi, la conferinţa de lansare a campaniei de responsabilitate socială "Reducem risipa alimentară. Preţuim hrana', iniţiată de Asociaţia Facem România Bine, în parteneriat cu Eurexpo şi Romexpo.
Campania "Reducem risipa alimentară. Preţuim hrana!' îşi propune să sensibilizeze opinia publică în legătură cu protejarea resurselor naturale şi a risipei de hrană, dar şi referitor la promovarea unei împachetări corecte, ca măsură concretă de reducere a deşeurilor.
AGERPRES