Sorin Mititelu, director executiv managementul segmentelor retail BCR, este de părere că piaţa microîntreprinderilor din România este nesaturată, lucru dovedit de creşterea cu 30% a numărului de intreprinderi mici nou apărute din 2010 până în prezent.
„Companiile mici, cu cifra de afaceri de până într-un milion de euro sunt foarte importante pentru economie, contribuind cu 50% la formarea valorii adăugate brute la nivel naţional”, spune Mititelu.
Datorită faptului că piaţa pe acest segment este încă nesaturată s-ar putea să avem în următorii ani un ritm de creştere mult mai rapid decât media Uniunii Europene, conform unui studiu realizat de BCR.
„Există sectoare în care avem mai puţini agenţi economici decât ar permite mediul concurenţial. Din acest motiv, consider că mai este loc de creştere ”, precizează Mititelu.
În opinia acestuia, candidatul numărul unu este microîntreprinderea care activează în domeniul serviciilor. În afara tendinţei de creştere a numărului de companii mici din domeniul serviciilor, piaţa îndică şi o anumită dezvoltare a celor din sectorul producţie, dar diferenţiat pe ramuri de activitate.