‘Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine a depus la DNA plângere penală pentru săvârşirea infracţiunii de neglijenţă în serviciu privind protecţia informaţiilor clasificate, constând în lipsa exemplarului original al contractului de proiectare, construire şi finanţare a autostrăzii Braşov – Cluj – Borş încheiat între Statul Român prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi compania americană Bechtel International Inc., precum şi a tuturor documentelor subsecvente acestui contract’, se spune în comunicat.

Potrivit DPIIS, plângerea penală are numărul 7776/2013 şi cere, de asemenea, ca în situaţia în care se va dovedi că faptele care au condus la lipsa/refuzul de punere la dispoziţie a acestui document îmbracă forma altei infracţiuni să se dispună atragerea răspunderii penale, după caz, pentru infracţiunea de distrugere, furt sau abuz în serviciu contra intereselor publice.

‘Plângerea a fost depusă la DNA fiind vorba de o infracţiune de serviciu care poate aduce Statului Român pagube însemnate, mai mari decât echivalentul a 1.000.000 euro, ţinând cont de valoarea contractului cu Bechtel International Inc. Aceasta a fost făcută ‘in rem’ şi nu e îndreptată  împotriva unei persoane anume, Direcţia Naţională Anticorupţie fiind în măsură să cerceteze cine se face vinovat pentru lipsa exemplarului original al contractului’, se mai spune în comunicat.
Boagiu a făcut plângere penală împotriva lui Şova pentru ascunderea contractului cu Bechtel
Fostul ministru al Transporturilor Anca Boagiu a depus o plângere penală la Parchetul General împotriva ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Şova, pentru “acţiunea suspectă a ministrului reclamat de ascundere a contractului original cu Bechtel semnat în anul 2003 de guvernul Adrian Năstase”, potrivit unui comunicat de presă transmis de PDL.

“Îl acuz public pe Dan Şova de faptul că ascunde contractul original cu Bechtel semnat de Adrian Năstase în anul 2003, unul dintre cele mai costisitoare contracte asumate vreodată de un guvern al României”, a spus Boagiu.
EXCLUSIV CAPITAL: Contractul cu BECHTEL din 2003 E DE VÂNZARE
Cel mai păgubos contract al statului român din ultimii zece ani şi care a fost reziliat în luna mai este de vânzare. Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS), condus de ministrul delegat Dan Şova, a desecretizat şi publicat mare parte din contractele ulterioare încheiate cu americanii, cu excepţia acordului încheiat în 2003.
După ce EVZ a dezvăluit că documentele postate pe site-ul DPIIS nu conţin şi contractul semnat în 2003, conform declaraţiei acordate în exclusivitate pentru EVZ de Mihail Başulescu, directorul general al CNADNR de atunci şi semnatarul contractului, ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Şova, a precizat că nu s-a găsit originalul pentru a putea fi făcut public.

Ministrul a precizat, la un post de televiziune, că "Am căutat contractul la toate autorităţile care îl puteau deţine: Ministerul Transporturilor, CNADNR, serviciile speciale care se ocupă de păstrarea documentelor. Am înţeles că alaltăieri, Corpul de Control a solicitat inclusiv DNA – care în 2007 făcuse un control – să întrebe dacă printre documentele ridicate se află şi acest document. Unii au răspuns că nu îl au, alţii că îl caută", a spus Şova. El a insistat că problema dispariţiei contractului este totuşi doar o formalitate. "Noi avem copia contractului din 2003, numai că din punct de vedere formal, pentru a putea pune ştampila NESECRET, trebuie să avem contractul original. L-am solicitat şi companiei Bechtel, aşteptăm un răspuns de la dânşii", a spus ministrul, potrivit realitatea.net.CONTRACTUL COSTĂ 10.000 DE LEILa doar câteva zile de la publicarea pe site-ul DPIIS a documentelor privind construcţia AUTOSTRĂZII TRANSILVANIA, pe adresa de e-mail a redacţiei CAPITAL am primit următorul mesaj: “Buna ziua, Ataşat gasiti 2pag din contractul care nu se "gaseste" daca va intereseaza va rog sa ma contactaţi.O zi buna!”.
VEZI MAI MULTE, AICI