‘Pot să vă spun că Nădlac-Sibiu, cu tronsoanele aflate în licitaţie şi cu cele aflate încă în construcţie, se va termina undeva în primăvara lui 2015 – asta ca să îmi iau toate marjele de siguranţă. Probabil că se va termina şi mai devreme, dar undeva în primăvara lui 2015 Nădlac-Sibiu se va termina. Ţineţi cont că mai sunt cinci tronsoane. Patru sunt în procedură de atribuire pe Timişoara – Lugoj şi pe Lugoj – Deva şi unul pe care există problema cu rezilierea, din cauza fraudelor, respectiv Nădlac-Arad lotul I, care va reintra în licitaţie. A fost făcut în proporţie de 30% de către Romstrade”, a precizat Şova, la Antena 3.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură a explicat că, în prezent, există contracte aflate în execuţie, dar şi tronsoane pe Coridorul IV aflate în procedură de atribuire, la care se adaugă tronsoanele de autostrăzi noi care se doresc a fi construite în concesiune.

‘Pe Coridorul IV ceea ce se află în construcţie, deşi nu vor fi respectate termenele – trebuia până în aprilie, mai – va fi finalizat până la sfârşitul anului’, a arătat Şova.

Potrivit acestuia, între Nădlac – Arad există două tronsoane, în cazul tronsonului I contractul cu Romstrade fiind reziliat, ca urmare a unor fraude, în timp ce lotul II este terminat. Tronsonul Arad – Timişoara este terminat în proporţie de 99% – se circulă pe el -, pe Timişoara – Lugoj tronsonul I este terminat, iar tronsonul II este în procedură de atribuire.

În cazul Lugoj-Deva sunt patru tronsoane – trei sunt în licitaţie, iar unul este terminat.

Pe Timişoara – Lugoj, lotul I este terminat, iar lotul II este în licitaţie.

În ceea ce priveşte Deva-Orăştie-Sibiu, pe porţiunea Deva-Orăştie există două tronsoane, care se realizează cu fonduri ISPA şi vor fi terminate anul acesta.

‘Pe Orăştie-Sibiu sunt patru tronsoane, însă aici avem cele mai mari probleme. Sunt două tronsoane – 3 şi 4 -, unde s-au produs alunecări de teren, iar pe aceste alunecări de teren avem negocieri foarte dure în acest moment cu constructorii, care cer majorări. Însă, Comisia Europeană, anul trecut, a stabilit că aceste majorări nu sunt justificate. Deci, până la urmă, vom găsi o soluţie’ , a subliniat ministrul.

Dan Şova a adăugat că între Bucureşti şi Constanţa mai sunt lucrări de executat pe Cernavodă – Medgidia, pe Medgidia – Constanţa şi pe centura municipiului Constanţa, acestea urmând să fie finalizate până anul viitor.

‘Până în 2014, vor fi terminate, inclusiv centura Constanţei’, a afirmat acesta.

În plus, oficialul a precizat că în exerciţiul financiar, începând cu 1 ianuarie 2014, se pune problema Autostrăzii Sibiu – Piteşti, care trebuie să facă legătura pe Coridorul IV sau se poate discuta, cu precizarea că nu beneficiază de fonduri europene, despre o autostradă Sibiu – Braşov.

În legătură cu această autostradă, Dan Şova a explicat că ar putea fi realizată până în 2016, în cazul în care se face Sibiu-Piteşti.

‘Dacă facem Sibiu-Piteşti, este posibil, dar nu e sigur să avem această autostradă. Sibiu-Piteşti este un teren foarte greu. Acolo este şi o autostradă foarte scumpă, chiar dacă beneficiază de 85% fonduri europene. Dar noi trebuie să ne uităm care este suma care ni se alocă. Noi evaluăm că vom avea dedicate autostrăzilor maximum patru miliarde de euro pentru perioada 2014 – 2020. Deci, noi putem avea 85% şi pentru Sibiu-Piteşti, şi pentru coridorul 4 A, de la Lugoj la Calafat, şi pentru autostrada aceasta, de la Sebeş – Turda – Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni’, a conchis ministrul.

SURSA: Agerpres