Acesta a spus, totodată, în cadrul unei reuni de profil de la Bruxelles, (n.r. – prima din 2014 a Consiliului Uniunii Europene – Transport, Telecomunicații, Energie – TTE – secțiunea Transporturi), că este important și accesul populației la mijloacele de intervenție rapidă pentru situații de urgență, precum apelul unic de urgență. ”În același timp cu Planurile de mobilitate urbană, care devin în acest mod un instrument de dezvoltare urbană a principalelor orașe din UE, o atenție deosebită trebuie acordată materialului rulant (trenuri de metrou, tramvaie etc.), prin care se promovează efectiv mobilitatea și un transport durabil în mediul urban”, a spus ministrul.
În România au fost deja întreprinse acțiuni de promovare și implementare a mobilității urbane. În acest moment sunt în curs de elaborare planurile de mobilitate urbană pentru municipiul București și pentru cei 7 poli de creștere, Craiova, Constanța, Cluj-Napoca, Timișoara, Ploiești, Brașov și Iași. Aceste planuri sunt finanțate cu fonduri europene nerambursabile prin intermediul Programului Operațional Regional.
De asemenea, în cadrul aceleiași reuniuni, pe ordinea de zi s-au regăsit și două propuneri legislative importante în domeniul transportului feroviar care au primit vot favorabil: proiectul de regulament privind Agenţia pentru Căi Ferate a Uniunii Europene și proiectul referitor la constituirea Întreprinderii Comune Shift2Rail.