Mai mult, aproximativ 90% din numărul menționat ar putea fi gata în 2018, adică în mai puțin de cinci ani ar urma să se construiască peste 1.500 de kilometri, ceea ce înseamnă o medie de 300 de kilometri în fiecare an.

La un eveniment organizat pe teme de infrastructură, ministrul a precizat că în ultimii doi ani, adică perioada în care la guvernare s-a aflat USL, au fost dați în circulație un număr de 242 de kilometri, din care 126,3 km în 2012 şi 116,1 km în 2013.

“Finanţarea pe care o avem la dispoziţie în acest moment este de 1,281 miliarde de euro, sumă rămasă din exerciţiul financiar european 2007 – 2013, 3,5 miliarde de euro din Fondul de Coeziune 2014-2020, 8,4 miliarde de euro din Fondul de Dezvoltare Regională dedicat autostrăzilor, pentru anul 2014 – 2 miliarde de lei din acciză, începând cu 2015 – la nivel actual- 2,4 miliarde lei din acciză, şi se mai adaugă 500-600 milioane euro din Facilitatea Europeană de Conectare. La acestea se adaugă contribuţia de la buget pentru cofinanţare”, a anunţat Dan Şova, citat de Agerpres.

Anul trecut, au fost finalizate licitaţii pentru 6 proiecte de autostradă, în lungime totală de 247 km, iar programul licitaţiilor la lucrări de autostrăzi în 2014 include 6 proiecte a căror lungime însumează 375 km. Potrivit datelor prezentate de ministrul transporturilor, autostrăzile în execuţie în 2014 totalizează 651 km.

"În ceea ce privește folosirea accizei, sunt 697 kilometri de autostradă care pot fi finanțați din această sursă, la o primă propunere. Guvernul și Parlamentul vor stabili în fiecare an destinația banilor din acciză.", a declarat Dan Șova la Infrastructure Business Summit.

Mai multe detalii puteți citi aici: Câți kilometri de autostradă vrea să construiască Dan Șova din supra-acciza pe carburanți