Probabil ca si mine, cel putin o data, zeci de mii de soferi care au condus dupa Craciun pana acum, si de acum pana dupa Revelion, pe Valea Prahovei, s-au gandit/se gandesc (fara sa dea gandului glas) la predecesorii (trecuti in nefiinta) pe linie materna ai diversilor sefi ai sectorului transporturilor din Romania. Cauza: traficul, scrie Radu Soviani, pe blogul personal.
Intai, o remarca pozitiva: incontestabil, traficul este mai bun decat in urma cu 2 ani. Iar explicatia este simpla: dupa ani in care au facut zeci de studii de fezabilitate (care au costat sute de milioane de dolari) pentru autostrazi care nu exista, autoritatile centrale si locale s-au gandit ca, pana sa ajunga fostul doctor Victor Ponta sa nu mai candideze la Parlament pe motiv ca pana in 2016 autostrada Comarnic Brasov nu va fi gata, s-au gandit sa faca 4 pasarele (doua in Busteni, una in Azuga, una in Comarnic). Nu discut despre pretul podetelor (intre 70.000 si 99.000 de Euro) – declarat. Discut insa despre faptul ca realmente circulatia s-a fluidizat dupa construirea celor 4 pasarele.
Poate s-a fluidizat prea mult. Cel putin asa pare sa se fi gandit desteptul care, dupa construirea celor 2 pasarele in Busteni, s-a gandit sa traga un semafor (practic anuland efectul pasarelelor, generand opriri, si formand coada neintrerupta de la Sinaia la Busteni, si deasemenea neintrerupta de la Predeal la Busteni – pe sensul celalalt).
Asta este semaforul despre care va vorbesc (venind dinspre Sinaia spre Busteni). In spatele meu, bara la bara (din Sinaia), in fata mea, bara la bara (din Predeal). Rezultatul: in loc de 12 minute Sinaia- Busteni, timpul se tripleaza (voi face si o estimare de costuri). De la un singur semafor.
Mai mult puteți citi pe blogul soviani.com