Agenţia de evaluare financiară Standard & Poor's a revizuit în scădere, de la stabilă la negativă, perspectiva atribuită companiei franceze de telecomunicaţii France Telecom S.A. şi a confirmat ratingurile de credite pe termen lung şi scurt la 'A-/A-2', informează un comunicat de presă.
Decizia Standard & Poor’s vine pe fondul creşterii concurenţei pe piaţa telefoniei mobile din Franţa, în urma intrării celui de-al patrulea operator, ceea ce ar putea slăbi perspectivele veniturilor interne ale France Telecom şi marjele de profit în viitor şi ar putea duce la o deteriorare a profilului de creditare.
Agenţia avertizează asupra mediului economic dificil şi a declinului continuu al veniturilor la divizia de telefonie fixă, chiar dacă compania a lansat o serie de măsuri de reducere a costurilor. S&P apreciază că France Telecom are o capacitate limitată de a reduce costurile cu forţa de muncă.
Perspectiva negativă reflectă riscul unei revizuiri în scădere, cu o treaptă, a ratingului France Telecom în următoarele 24 de luni dacă se va constata că profilul de risc al France Telecom se va înrăutăţi semnificativ din cauza concurenţei puternice şi a mediului operaţional intern dificil sau dacă până în 2014 nu va fi îmbunătăţit profilul de credit.
Profitul France Telecom a scăzut în primul trimestru din 2012 cu 8,1%, din cauza concurenţei operatorului Iliad. Profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) a fost în perioada ianuarie-martie 2012 de 3,43 miliarde de euro (4,5 miliarde de dolari), faţă de 3,44 miliarde de euro cât estimau analiştii.
Iliad a devenit în ianuarie al patrulea operator de telefonie mobilă din Franţa, ceea ce a dus la scăderea preţurilor şi plecarea abonaţilor de la companiile rivale, inclusiv France Telecom şi Vivendi.
Pe piaţa din Franţa, veniturile France Telecom au scăzut cu 4%, la 5,4 miliarde de euro. Compania generează aproximativ jumătate din vânzările sale în Franţa.
France Telecom a pierdut trimestrul trecut 615.000 de clienţi în Franţa iar cota de piaţă a companiei a scăzut cu 1,5 puncte procentuale.
Orange România a obţinut venituri de 220 milioane de euro, în primul trimestru al anului 2012, în scădere cu 1,1% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut.
Orange este lider de piaţă în România şi face parte din grupul Orange-France Telecom, una dintre cele mai mari companii de comunicaţii din lume, cu peste 217,3 de milioane de clienţi pe cinci continente.
Sursa: Agerpres