Unul dintre pionierii electrificării vehiculelor, grupul bavarez BMW, are în plan ca, începând cu 2019, să comercialize anual circa 500.000 de mașini alimentate cu energie electrică (electrice și hibride). În 2017 marele grup german a vândut aproximativ 200.000 de astfel de vehicule. Deocamdată, cel mai performant vehicul 100% electric, BMW i3, se dovedește o problemă financiară pentru bavarezi din cauza costurilor mari de producție generate atât de baterii cât, mai ales, de utilizarea pe scară largă a fibrei de carbon. Anul viitor este așteptată pe piață varianta de serie a conceptului ix3, SUV prezentat în acest an la Geneva și Paris. Peste doar trei ani este anunțată și intrarea în producție a modelului i4 și, tot în 2022,, este planificată demararea asamblării în serie a vârfului de gamă în domeniul electricelor BMW, urmașul conceptului Vision iNEXT. Până în 2025, BMW plănuiește o gamă compusă din 25 de vehicule electrificate, jumătate dintre acestea fiind 100% electrice. Anul viitor și marca Mini a grupului va lansa primul său model 100% electric după ce anul trecut a lansat Countryman plug-in hybrid.

 

După prezentarea de la expoziția auto de la Paris a SUV-ului EQC, Mercedes-Benz are în plan electrificarea întregii game astfel încât, în 2022, să poată vinde cel puțin un vehicul electric sau hibrid în toate segmentele de piață în care este prezent. Până în 2025, șefii grupului Daimler se așteaptă ca 15%-25% din totalul vânzărilor Mercedes-Benz să fie modele electrificate. La acest efort se va alătura și marca smart.

Cel mai vândut model electric pe continentul european, Renault Zoe, este deja însoțit pe piață de „colegi” precum Kangoo și Twizy, iar investiția de circa 1 miliard de euro făcută în acest an va asigura o platformă special dedicată viitoarelor mașini electrice ale Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi. Carlos Ghosn a anunțat deja că în gama Renault vor exista opt mașini electrice în 2022, iar Gilles Normand, șeful programului pentru vehicule electrice al grupului francez, a declarat că nu mai puțin de 50% din întreaga gamă Renault va fi electrificată. Acest procent include 20% mașini electrice și 30% hibride. De altfel, pe lângă crossoverul K-ZE, care va fi comercializat inițial în China, Renault va oferi în curând și variante plug-in hybrid pentru Clio și Megane. Alături de Renault, partenerul japonez Nissan va produce și comercializa un SUV 100% electric în viitorul apropiat care se va adăuga modelului Leaf.

 

 

Marele grup Volkswagen a prezentat în planul său Roadmap E o ofertă care include nu mai puțin de 25 de modele complet electrice și alte 20 de hibride la nivelul anului 2020. Până în 2025, grupul Volkswagen se așteaptă la vânzări de trei milioane de mașini electrice, o treime dintre acestea provenind de la marca de bază, iar celelalte două treimi de la alte branduri ale grupului precum Audi, Porsche, Skoda sau Seat. De altfel, Audi va lansa primul său SUV electric până la finalul acestui an, iar Porsche a pregătit o variantă electrică a lui Taycan pentru 2019.

Americanii de la Ford au deja în ofertă un model 100% electric, Focus, însă acesta nu strălucește în materie de vânzări. Totuși, grupul a anunțat lansarea unei puternice ofensive începând cu 2020 când va lansa primul său SUV electric. Apoi, în mai puțin de doi ani, sunt așteptate alte 16 modele 100% electrice.

 

Planuri importante care privesc electrificarea vehiculeor au și cei de la Hyundai, PSA, Toyota, Mazda sau Jeep, însă rămâne de văzut câți se vor putea ține de cuvânt date fiind dificultățile actuale de a produce și comercializa astfel de mașini. Cert este însă că, fără o electrificare rapidă a gamelor de produse, nicio marcă nu va putea îndeplini țintele de emisii impuse de Uniunea Europeană.