toate calculele, ONRC nu are bani sa dizolve pe nimeni. Lista cu aceste firmele nici nu exista deocamdata. De la ONRC aflam ca „un program informatic a generat doar numarul lor, lista nominala o vom avea abia in februarie”. Tot ONRC declara ca va trimite notificari la fiecare firma in parte, pentru a le preveni sa-si rezolve neregulile. Numai procesul de notificare ar face o gaura in bugetul institutiei de minimum patru miliarde de lei, pe cand ONRC transmite ca „aceste costuri sunt incluse in bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei pentru anul 2004, fiind considerate cheltuieli generale si cifrandu-se… la suma de aproximativ un miliard de lei pe an”. Ca sa nu mai vorbim de dizolvari. Numai onorariul unui lichidator se ridica la minimum 300 USD, ceea ce, la suta de mii de firme, face peste 30 de milioane USD. Fara sa mai vorbim de alte taxe care trebuie suportate. Legea prevede ca toate cheltuielile cu lichidarea pentru firmele care nu si le platesc singure sa fie suportate dintr-un asa-numit „Fond de lichidare” constituit din taxele incasate de ONRC. Fond care exista, dar nimeni nu vrea sa vorbeasca nimic despre valoarea si functionarea sa. Daca ne luam dupa taxele incasate de ONRC din 2001 incoace, la 100.000 de firme, cate s-au infiintat, fondul ar insuma intre 10 si 20 de miliarde de lei, asadar maximum 600.000 USD. Nici nu exista comparatie intre acesta si cheltuielile necesare. Una peste alta, pe ONRC „l-a luat gura pe dinainte”. Iar afaceristii din Romania, desi nu stau tocmai bine cu indeplinirea obligatiilor legale, pot respira usurati.