Finanțat de Fundația Coca-Cola și implementat de Global Shapers în 2018, programul Future Makers a fost gândit ca o platformă pentru tinerii pasionați de antreprenoriat, un spaţiu de conversaţie despre evoluția diferitelor industrii şi tipuri de soluţii pentru afaceri sustenabile. Mai mult, Future Makers le oferă tinerilor viitori antreprenori două tipuri de resurse, expertiză și finanțare, întregul program fiind construit pe două direcții: sesiuni de workshopuri și mentorat în mai multe județe ale țării și o competiție de idei de business cu premii totale de 20.000 de euro. Competiția a inclus și o etapă de „incubare” de 3 luni, de-a lungul căreia echipele selectate au avut ocazia să-și aprofundeze cunoștințele și să-și perfecționeze afacerile având la dispoziție sfaturi din partea unor mentori și specialiști din diferite domenii de activitate.
Peste 1.600 de studenți și de tineri pasionați de viitor au participat la atelierele antreprenoriale organizate în 17 județe ale țării. Competiția s-a bucurat de interes foarte mare în rândul tinerilor antreprenori, în prima etapă fiind înscrise peste 160 de proiecte cu idei din diferite domenii, de la educație și agricultură până la transport urban, servicii și tehnologii care ne ajută în viață de zi. 50 de proiecte au mers mai departe în programul de incubare de trei luni.
Pe 14 noiembrie, în cadrul galei intitulate #FutureMakersDay, echipele finaliste și-au prezentat ideea de afacere orientată către viitor. Dintre cele 50 de echipe care au primit susținere prin cursuri, mentorat, acces la resurse și, mai ales, apartenența la comunitatea de Future Makers, cele mai bune 6 echipe au primit fiecare 2.500 de euro și acces la o rețea globală de resurse.
Echipele care au câștigat premii în valoare de 2,500 euro sunt:
• Glasskoo este un soluție digitală business-to-business care oferă clienților opțiunea de a proba ochelari online prin realitatea augmentată.
• Veltra – Craft Bicycle a dezvoltat bicicleta construită din bambus laminat, cu un design minimalist, greutate redusă, materialele sustenabile, dar și confort ridicat datorită proprietăților unice ale bambusului.
• Future Agro creează grădini fără pământ (acvaponice, hidroponice, aeroponice), oferind astfel posibilitatea oricui să dețină propria mini-fermă.
• Re-cycled a dezvoltat o mașină de injecție mase plastice ce are rolul de a încuraja populația să recicleze plasticul. Aceasta este un înlocuitor al utilajelor folosite în industria de mase plastice, având un preț mult mai mic, dimensiuni și greutate reduse.
• I’m Fine este o aplicație mobilă ce are ca scopuri stabilizarea, înțelegerea, monitorizarea și îndreptarea către ajutor profesionist a oamenilor depresivi.
Marele premiu Future Makers de 5.000 euro a fost acordat echipei Aventurile Tzitzi-Poc, o poveste complexă pusă în scenă sub formă de teatru-serial, într-un cadru adaptat, care integrează și tehnologia.
Compania Coca-Cola a fost reprezentată în cadrul galei Future Makers de Matrona Filippou, Franchise Operations Director în Europa de Sud-Est, care a și înmânat câștigătoarei Mirona Păun marele premiu și trofeul competiției pentru proiectul Aventurile lui TzitziPoc.
Fundația Coca-Cola – un miliard de dolari investiți la nivel global în programe comunitare
Companie Coca-Cola a fost întotdeauna un partener de încredere pentru comunitățile locale, prin crearea și punerea în practică a unor programe relevante pentru acestea. De altfel, una dintre direcțiile strategice ale Sistemului Coca-Cola pentru zona de responsabilitate socială o reprezintă dezvoltarea profesională a tinerilor, iar prima ediție a Future Makers, un program educațiional de antreprenoriat, dezvoltat de Global Shapers, răspunde la rândul său acestei direcții, fiind finanțat în totalitate de Fundația Coca-Cola.
La nivel global, de-a lungul celor 34 de ani de activitate, Fundația Coca-Cola a oferit comunităților locale mai mult de un miliard de dolari prin intermediul programelor comunitare dezvoltate de peste 2.400 de organizații din întreaga lume. Printre principalele direcții de investiții fiind protejarea mediului, susținerea femeilor și consolidarea comunităților prin educarea și dezvoltarea profesională a tinerilor.