varsta de peste 18 ani, iar datele au fost culese prin metoda interviului "face-to-face", pe baza de chestionar. Potrivit rezultatelor, 3% din respondenti consuma zilnic bauturi alcoolice cu tarie ridicata (tuica, votca, whisky, coniac etc.), 13% - cel putin o data pe saptamana, iar 60%, indeosebi femei, nu consuma deloc. Din punctul de vedere al gramajului, 18% din consumatori beau intre 50 ml si 100 ml, iar 9% cantitati cuprinse intre 150 ml si 250 ml. Ca frecventa de consum a spirtoaselor, ba
varsta de peste 18 ani, iar datele au fost culese prin metoda interviului „face-to-face”, pe baza de chestionar. Potrivit rezultatelor, 3% din respondenti consuma zilnic bauturi alcoolice cu tarie ridicata (tuica, votca, whisky, coniac etc.), 13% – cel putin o data pe saptamana, iar 60%, indeosebi femei, nu consuma deloc. Din punctul de vedere al gramajului, 18% din consumatori beau intre 50 ml si 100 ml, iar 9% cantitati cuprinse intre 150 ml si 250 ml. Ca frecventa de consum a spirtoaselor, barbatii au mentionat cel mai des „de doua-trei ori pe luna”, iar femeile, „o data pe luna”. In ceea ce priveste bauturile cu tarie moderata (vermut, bitter, lichior, visinata etc.), 78% din respondenti se declara abstinenti. Dintre consumatori, 5% beau intre 50 ml si 100 ml. Analizand rezultatele sondajului in functie de sexul persoanelor intervievate constatam ca femeile consuma cantitati cuprinse intre 500 ml si 750 ml intr-o proportie mai mare decat barbatii (1,6%, fata de 0,9%). Bauturile alcoolice slabe, categorie in care intra vinul si berea, sunt preferate de 16% din orasenii care au mentionat ca frecventa de consum „o data pe saptamana”. Cei mai multi dintre respondenti, respectiv 33%, au mentionat ca beau intre 500 ml si 800 ml de vin sau bere, in timp ce 12% ajung pana la 1.500 ml. Dintre non-consumatori, 46% sunt femei, iar 19% barbati. Cercetarea releva faptul ca bauturile alcoolice tari plac mai mult decat cele cu tarie moderata, indiferent de gramaj. Astfel, 18% din bautori consuma intre 50 ml si 100 ml de tarie, in timp ce aceeasi cantitate de alcool cu tarie moderata este preferata doar de 5% din acestia. Daca ar fi sa alcatuim un portret-robot al „bautorului fruntas”, asa cum rezulta din studiul realizat de compania ISRA Center Marketing Research, se remarca trei tipuri distincte de consumatori. Astfel, pentru tarii avem de a face cu un consumator barbat, care bea cel putin o data pe zi, are intre 50 si 59 de ani si locuieste in zona Olteniei. Majoritatea bautorilor de spirtoase sunt absolventi de scoala primara sau scoala profesionala si au venituri nete lunare pe gospodarie intre 3,2 milioane de lei si 6,5 milioane de lei. Alcoolul cu ceva mai putine grade este preferat de barbatii din Muntenia, care apartin categoriei de varsta cuprinsa intre 30 si 39 de ani. Cei care consuma de doua-trei ori pe saptamana visinata, lichior, vermut sau alte bauturi cu tarie moderata au venituri ridicate, peste 11 milioane de lei. Majoritatea sunt absolventi de facultate. Cei mai setosi consumatori de vin si bere sunt tot barbati, locuitori din Muntenia, au intre 40 si 44 de ani, venituri nete intre 3,2 milioane de lei si 6,5 milioane de lei si sunt absolventi de scoala profesionala.