La începutul lunii, a avut loc primul mare concert al acestui an, cel al artistei columbiene Shakira. În mare, cifrele se știu: 20.000 de spectatori, 80 C, 300 de jandarmi. În spatele spectacolului, cheltuieli de câteva sute de mii de euro, acoperite de doi dintre sponsorii „tradiționali“ ai evenimentelor muzicale de la noi, Ciuc și Enel. Am vorbit cu Radu Coșarcă, directorul de relații externe al companiei italiene, despre motivele care au determinat Enel să se implice financiar în organizarea evenimentului.
„În cazul Shakirei, decizia de a ne implica în a sponsoriza concertul de la București a fost motivată, în primul rând, de activitatea filantropică a artistei. Shakira este unul dintre cei mai populari artiști ai momentului, dar și unul dintre cei mai reputați reprezentanți ai UNICEF, organizație al cărui ambasador este de mai mulți ani. Artista s-a implicat într-o serie de proiecte pentru sprijinirea copiilor din familii defavorizate, pentru îmbunătățirea educației și sănătății lor, unul dintre domeniile-cheie în care Enel derulează programe importante de responsabilitate socială“. Compania sa a sprijinit, până în momentul de față, printre altele, concertele Sting, Elton John, Eros Ramazzotti, dar și Festivalul Internațional George Enescu. De ce, explică Radu Coșarcă: „Politica noastră de sponsorizare și de responsabilitate socială este fundamentată pe trei piloni principali: cultură, sănătate și educație, iar toate proiectele în care ne-am implicat până în prezent au fost subscrise acestor trei arii importante. Astfel, fie că a fost vorba despre proiectele desfășurate prin fundația grupului, Enel Cuore, și care au vizat, printre altele, reabilitarea spitalului de copii Marie Curie, fie că este vorba despre sponsorizarea unui concert destinat publicului larg, urmărim să atingem aceste zone-cheie“.
Concerte pentru binele clienților
Cel mai probabil, brandul asociat de majoritatea consumatorilor autohtoni de muzică live cu concertele de anvergură este Vodafone. De altfel, operatorul de telefonie mobilă a stat în spatele primei reprezentații a Shakirei în România, susținută în 2006, în Timișoara. Motivația Vodafone nu a avut însă neapărat în vedere activitatea filantropică a artistei, cât faptul că, după cum declarau la acea vreme oficialii companiei, faptul că „studiile noastre recente au arătat că Shakira este artistul internațional aflat în topul preferințelor tinerilor români pentru un concert în România.“
De altfel, brandul britanic s-a aflat în spatele celor mai multe concerte de mare amploare (peste 40.000 de spectatori) de la noi, de la Depeche Mode la Rolling Stones sau Madonna.
În general, Vodafone a mizat pe potențialul de marketing al evenimentelor pe care le-a sprijinit. Drept dovadă, este o regulă că, la orice eveniment sponsorizat, clienții Vodafone au acces la bilete cu câteva zile mai devreme decât restul cumpărătorilor, clienți ai rețelelelor de telefonie mobilă concurente. În plus, aceștia se bucură adesea de reduceri la prețul biletelor, pe alocuri consistente – de pildă, în cazul trupei americane Aerosmith, de 25%.
Strategia sponsorilor: între marketing, caritate și patriotism
Implicare Dacă arunci o privire prin listele artiștilor aduși de marile companii în România vei remarca niște puncte comune: Vodafone a optat pentru cele mai ample evenimente, cu artiști arhicunoscuți, Enel – pentru artiști celebri nu numai pentru calitatea muzicii, cât și pentru activitățile filantropice, iar Orange – pentru scena muzicii electronice și house. Mare parte din evenimentele susținute de Orange sunt organizate de Ambasada Franței și de Institutul Francez din București. Totuși, compania telecom nu vizează, așa cum a fost adesea ironizată, exclusiv artiști din Hexagon, de-a lungul ultimilor ani asociindu-și numele cu brandul The Mission, organizatorii celor mai multe concerte de muzică house și trance din țară (Orange a sponsorizat, astfel, reprezentațiile unor DJ ca Tiesto, Paul van Dyk, Trentemoller sau Armin Van Buuren, niciunul de origine franceză).
Unul dintre cei mai statornici susținători ai scenei muzicale din România, Ciuc, s-a implicat în ultimii ani în mai toate evenimentele cu public numeros. După cum explică Gabriela Gălățanu, Group Brand Manager Ciuc Premium, implicarea companiei în finanțarea ediției din acest an a festivalului B`Estfest: „A asculta muzică live de calitate este un motiv foarte bun pentru a bea o bere unică.“
Sponsorizări de milioane de euro pe ritmuri de dans
21 mai 2011, 01:18
Ultima modificare în 21 mai 2011, 04:18
Piața concertelor de la noi suferă, pe lângă lipsa de spații potrivite, și de sponsori, după cum se plâng organizatorii autohtoni. Totuși, unele companii investesc constant, de ani buni, milioane de euro în această industrie. Ce le motivează și ce primesc în schimbul sumelor investite?
Etichete: ciuc,
concert,
enel,
eveniment,
sponsorizare
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook